onsdag 10 september 2014

Uppföljning...

...är vad som händer på rehab idag.
Hen från I.H kommer för sitt vanliga veckoprat med mig.
Tja vad finns att säga, jag är tröttare än tröttast och vill helst bara sova.
Kan ju berätta att min effektiva arbetstid i går blev hela 20 minuter.
Det bara gick inte.
Men vad fungerar när man är så himla trött egentligen?
Å där jag är kan man ha en dålig/dåliga dagar utan repressalier.

Väl hemma så trodde jag att jag skulle kunna sova en stund men det gick inte.
När jag är såhär trött så blir jag ofta rastlös när jag försöker sova och det går ju givetvis inte alls då.

Jag lagade en tidig Middag till mig och Midi då ingen av oss ätit lunch.
Det blev baconlindad kycklingfilé och sås a´la Millan och broccoli.


Jag behöver knappast skriva att det var gott.

Å så lyckades jag med dumheten att bränna handen.
Jag stekte på filéerna i min gjutjärnsstekpanna och sen stoppade jag in dom i ugnen.
Jag borde väl ha förstått att det skulle vara varmt men se där något slant i huvudet och jag tar ut stekpannan i skaftet utan grytlapp.
Jag trodde jag skulle svimma ihop.
Jisses så hett det var.
Och jisses en sådan värk och sveda i handen.
Tack och lov för kylbalsam och någon turkisk salva Midi hämtade åt mig.
I dag ser det mycket bättre ut.
Och nej man ska inte göra sådär men det är tröttheten som gör sig påmind.
Skallen fungerar inte!

Nu ska jag dricka mitt nykokta kaffe och försöka komma till sans.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Usch va tråkigt att du känner så men din mat ser väldigt god ut :) hoppas din dag går snabbt så du snart är hemma igen & kan ha det lugnt o skönt kramen

    SvaraRadera
  2. Din mat ser ju såå god ut :)
    Hoppas att dagen varit bra!
    Här regnar det inte, men är såå mulet o lite dimmigt fortfarande...
    Kramen om

    SvaraRadera