söndag 14 september 2014

Valdagen...

Ja men då är den här, den stora dagen för Sveriges kommande år.
Jag personligen hoppas på ett regeringsskifte och jag vet att det är fler än jag som gör det.
Själv röstade jag för 1 1/2 vecka sedan, vilket kändes oerhört skönt.
I morse så röstade mina båda flickor för första gången i sitt liv.


Spännande.
Sen måste jag tillägga att jag tycker att folk blir mer eller mindre bångstyrig och galen såhär inför valet.
Jag har aldrig gillat människor som inte klarar av åsiktsfrihet.
De där som nästan försöker banka in sina åsikter hos andra och blir förbannade när människor inte tycker som dom.
Nej sådana människor är direkt avtändande i min värld, så det så!

Nog om det.

Vi har ännu en otroligt vacker och varm höstdag.
Precis som de sista dagarna varit.
Det känns som Brittsommar.

Jag har precis kommit hem från en cykeltur till Lidl.
Å jisses så heligt förbannad jag känner mig då jag ser hur folk skräpar ner längs vägen.
Under cykelturen han jag registrera;

  • massor av tomma burkar
  • krossade glasflaskor
  • tomma chipspåsar
  • en popcornskartong som du får på biografen
  • tomma ciggpaket
  • massor av godispapper
  • 1 tröja
  • rester efter två maxmål
Jag kan inte låta bli att undra hur människor tänker?
Men oj så jobbigt att slänga skräpet i en soptunna eller?
Nej jag blir verkligen heligt förbannad när jag ser sånt här!

Annars så fortsätter jag njuta av lediga dagar.
Det blir sängen, tv;n, bläddra i nåt korsord innan middagen.
I dag tänker jag göra köttfärssås.
Är så grymt sugen på det!

Hopp om att ni har det bäst alla fina!

Kramen om!



2 kommentarer:

  1. Ja röstat har vi oxå redan gjort, ang folk som skräpar ner så är det för jävligt att man kan göra det med gott samvete bara usch ...hoppas du får en fin dag själv blir det att ta det lugnt dagen innan jobb börjar :) kramen

    SvaraRadera
  2. Vi har också röstat förra veckan. Håller med dej att det känns skönt. Sen hoppas vi också på ett regeringsskifte:-)) Sen tycker vi lika hör jag...att folk skräpar ner nåt så oerhört. Man undrar just om dom skräpar ner lika mycket hemmavid..??.troligtvis inte. Hos oss blir det tacos idag...en söndag till o med:-)) Ha det fint kära du. Kram:-)

    SvaraRadera