fredag 19 september 2014

What goes around comes around...

Så är det väl alltid.
I dag fick jag gengälda att Midi väckte mig tidigare i veckan genom att väcka henne i morse.
Hon hade inte lyckats ta sig ur sängen och var riktigt aptrött.
Jag, av någon okänd anledning, gick upp tidigt trots att jag är ledig.
Nu är Midi på väg till jobbet i vart fall.
Hon jobbar kortdag och ska åka till pojkvännen i eftermiddag.
Mini växlar boende så jag blir helt ensam här i helgen.
Känns skönt att bara få rå sig själv!

I går efter rehab så satte jag i gång med middagsmaten direkt.
Midi jobbade kväll så jag tänkte att hon skulle hinna äta innan jobbet.
Jag lagade en Chili Con Carne och kokade ris.
Midi åt innan jobbet och jag gick och la mig på ryggen i sängen.
Å jag somnade.
Vaknade 19.30.
Oops!
Då hade Mini kommit hem från skolan och han hade ätit middag.
För mig blev det ingen middag, tyckte att det var för sent att äta då jag vaknade och så var jag inte hungrig.

Ibland är jag bara så världsbäst... *fniss*

När Midi kom hem från jobbet så låg vi i min säng och tittade på Hela Sverige bakar.
Låg och småpratade om ditt och datt.
Å sen var det liksom dax att göra kväll och lägga mig.
Det var den dagen det!

I dag ska jag cykla in till byn.
Första stoppet är hos Maxi.
Hon ska få av brödet jag bakade i förrgår.
Nästa stopp blir AF.
Ska lämna in ett papper till F-kassan.
Sen blir det en lighthandling innan jag cyklar hem.

Väl hemma så måste jag ut på altanen och flytta lite grejor.
Fick reda på häromdagen att jag ska få min altan inglasad.
Så nu ska det komma gubbar som ska mäta så jag måste se till att det är fritt runt räcket så de kan gå där.
Om ca 3 veckor så ska det sättas igång och vips så får jag en ännu bättre altan.


Jag tror att det kommer att bli jättebra.
Jag får förlängd säsong där då jag kan börja sitta där tidigare samt längre under hösten.
Tja där ser man som det kan bli!

Ha nu en toppendag alla fina!

Kramen om!



4 kommentarer:

  1. Härligt med nytt :)
    Ha en härlig fredag!

    Kramen om

    SvaraRadera
  2. Men vad trevligt med en förlängd säsong! Kul! *ler* Och visst är det så? Att den lilla "hämnden" ibland är ljuv? *ler* Hoppas nu du får tid att rå om dig riktigt mycket i helgen.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Men åh va skoj och som du säger man kan utnyttja den längre :) härligt o va gott det låter med nybakat bröd ..ha en skön dag kramen

    SvaraRadera
  4. Det låter som du haft fina dagar:) Sen som avslutning...få inglasning:-) Visst är det så att säsongen förlängs. Och så behöver man inte plocka bort möblerna inför vintern....det är det bästa. Trevlig helg. Kram

    SvaraRadera