lördag 6 september 2014

Yesterday I went to bed early...


En sån där härlig himmel


...så det innebar givetvis att jag vaknade dötidigt i morse.
Inte särskilt konstigt alls.

Gårdagen var annars en hellugn dag.
Jag gjorde inget särskilt mer än tittade på tv, kikade på några korsord, pratade lite i telefonen, chattade med Mr D.
Sa Hej Då till Mini.

Han är hos Maxi i helgen.
Dom ska mys tillsammans.
Äta god mat, se på film, snacksa.
Mina barn är verkligen härliga!

Själv blev jag som sagt solo här hemma men det är inget som stör mig.
Jag tycker att det är skönt att vara ensam.
Jag trivs med mig själv.
Jag har ju väldigt lite behov av att vara social.
Det är som om jag får nog av det när jag går på rehab och har fika med kollegorna.
Jag blir liksom mättad.
Så då är det skönt att få flertalet dagar helt för mig själv.
Jag är glad att det är så för oj så jobbigt det måste vara att inte klara av ensamhet.
Det finns ju mängder av människor som inte trivs i sitt eget sällskap.
Men jag tillhör verkligen inte den skaran.
Jag är för mycket eremit.
Fast visst uppskattar jag kvällarna jag har med sällskap här de gånger vi har en get-togethering.
Det ska jag inte sticka under stol med.
Men som sagt, så trivs jag att lalla på här hemma helt på egen hand.

I helgen så kommer jag att försöka ladda om batterierna igen.
Jag känner mig väldigt dränerad på energi.
Så blir det alltid efter dylika möten som jag var på i Torsdag.
Det tar tid att komma tillbaka.
Men jag har inga åtaganden alls i helgen så jag kan fortsätta att vara...

Hoppas ni får en underskön dag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Här for jag o sova vid 22 tiden..vaknat vid 8...en lugn dag just nu :)Hämtat blommor åt kusin A. Var till affären en sväng....ut o gå med Blondi...nu vila.
    Ikväll på kalas :)
    Ha en fortsatt bra lördag o helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst får man sitt sociala när man jobbar. Så var det för mig också. Lite sämre m det sociala är det när man går hemma på dagarna o alla jobbar. Då kan jag sakna lite surr. Men jag är lite som du...trivs bra själv. Jag kan hålla på med så mycket saker...dom dagar inte min kropp bråkar o värker så mycket. Ha en fin söndag. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej hopp....hoppas du har det bra & allt är ok söndag o hoppas du kan vila dig kramen

    SvaraRadera