onsdag 8 oktober 2014

Å så regnar det...



Ett riktigt höstruskväder bjuder vädergudarna på i dag.
Regn och rusk.
Jag som redan innan är så trött vill helst bara lägga mig ner i sängen och stanna kvar där hela dagen.
Men det går ju inte.

Jag ska vara duktig och gå på rehab jag...
Inte är det roligt där heller.
I går gjorde jag det sista i det tjocka material som jag jobbat med sedan förra handledare slutade.



Det var en gedigen lunta.
Förvisso skulle den gamla Millan jobbat bort det på några veckor men det har tagit tid då jag inte längre har någon kraft och ork där.
Nu har ju det inte så stor betydelse då jag är där under förutsättningarna att jag jobbar efter dagsformen.
Men som det är nu så finns inget fortsatt arbete.
Jag pratade med bossen i går och tja det är bara att vänta då verkar det som.
Det om något har jag svårt för.
Jag vill gärna ha att göra och sen beroende på hur jag mår får jag se hur jag jobbar med det.
Men att sitta helt sysslolös och inte ha något att sätta tänderna i.
Nej men då kan jag lika gärna stanna kvar hemma.
Så jag ser inte fram emot att åka dit alls!

Efter att jag kom hem från rehab i går så gjorde jag det sista ute på altanen.
Mitt värdfolk hade varit så rar att de tömt större delen av det som ska slängas.
Jag tog ner gardinerna och drog ut hyllorna samt plockade ihop de söndriga stolarna.
Nu minsann kan dom komma när som helt och glasa in min altan.

Efter det åt jag lite mat och sen var det hopplöst att hålla mig vaken så det blev en siesta.
Väckt ur den blev jag av Minis härliga röst men ska jag vara helt ärlig så minns jag inte riktigt vad han sa.
Det var något om Pappelino och jobbigare än han trott.
Efteråt har jag pusslat samman samtalet så jag vet vad han menade.
Pappelino hade dykt upp på affären han har sin prao på.
Och sen var det betydligt jobbigare att gå an hela dagen i butiken än han tidigare trott.
Om han nu sa något mer till mig har jag helt missat det men det är så det blir när jag blir väckt.
Jag är inte helt närvarande.

Nu återstår mer kaffe för mig och lite onödigt hårfix.
Kläder ska jag väl dra på mig oxå.

Ha en superdag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Usch ja det blir bökigt när någon skall in i lägenheten o fixa men det blir ju fint sen :) hoppas dagen går snabbt för dig kramen

    SvaraRadera
  2. Tråkigt med regn. Än har vi klarat oss..dessutom hela flytten har vi klarat utan regn....frånsett några stackars droppar då...en morgon:-)) Kul att du äntligen strax får din inglasade altan:)) Kram

    SvaraRadera
  3. Usch för regnet! Imorse var det kyligt o blåsigt men inget regn...hann till frissan , hem o äta samt promenad med Blondi. Nu regnar det ...
    Hoppas att du haft en bra onsdag!

    Kram

    SvaraRadera