lördag 11 oktober 2014

Ack så ljuvligt...

...att vakna upp och inse att det är en härligt ledig Lördag!
Jag sitter som vanligt i mitt kök och avnjuter dagens första helt underbara mugg med kaffe.
Finns inget bättre sätt att starta upp dagen med.
Mini sover än men jag gissar på att han kliver upp inom kort.
Han var trött i går efter praoveckan.
Å så fick han med sig en stor kasse med massor av läckerheter i som tack för ett bra arbete.
Men trött var han minsann...

Jag bestämde mig i går för att laga till en het Chili Con Carne.
Jag lät den puttra länge och väl så alla smaker gifte sig.

Fotot lånat från nätet

Till det serverade jag ris och en fräsch, läskande sallad.
Det behövs som komplement när man gör något med rivig hetta i.
Efter maten åt vi efterrätten jag gjort.
Jag gjorde en smulpaj med blåbär och hade vaniljvisp till.

Fotot lånat från nätet

Sanslöst gott.
Det var länge sedan jag gjorde efterrätt så Mini tyckte att det var himlarns lyxigt.

Å sen gick luften fullkomligt ur mig.
Super-mega-palt-koma!
Mini tog hand om disken och jag la omkull mig i sängen.
Nej, jag somnade inte.
Klockan var för mycket för att tillåta mig en siesta.
Men jag vilade ner middagen.
Sen kom jag liksom inte ur sängen igen förrän det var dags för nattabletter och tandborstning.
Det var ljuvligt att bädda upp sängen och krypa ner mellan svala lakan.

Å nu är det en lång härligt ledig Lördag!
Underbart behagligt!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Ahhhhhh - vad härligt det låter!!!!! Och gott!!!! Hoppas nu du fick en fin dag!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du fick en härlig lördag!
    Ha en fin söndag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh va smarrigt då hade ni det mysigt förstår jag så jag hoppas denna dagen oxå går i det tecknet kram

    SvaraRadera