fredag 10 oktober 2014

Äntligen Fredag...

Ja men då har jag helg!
Känns mer än okey.
Känns ljuvligt!

Fyra härligt lediga dagar har jag framför mig.
Jag har inga planer alls.
Jag tänker ta dagarna som dom kommer.
I eftermiddag så får jag hem Mini.
Det ska bli mysigt.
Jag har saknat honom.
Det ska bli roligt att höra hur hans prao vecka gick.
Jag tror han kommer vara ganska så trött i kväll. *L*

Tanken är att vi ska äta lite gott i helgen men jag har inte tagit upp något ur frysen än.
Har ingen aning om vad jag vill laga till.
Jag har aldrig använt mig av veckomatsedel även om det är en fiffig idé.
Det skulle aldrig fungera för mig.
Jag bestämmer oftast kvällen innan vad jag ska ta fram ur frysen, utifrån vad jag har lust att laga till.
Jag brukar se till att jag har det mesta hemma så jag inte behöver springa till affären för att köpa enstaka varor.
Jag har ofta en plan vad jag ska laga under helgen när barnen är här men sen är det fritt fall.
Mat lagar jag dock hela tiden så ingen behöver svälta.
Men i dag så har jag stillestånd i hjärnan.
Det enda jag vet är att jag vill göra något enkelt som inte tar så lång tid.
Nåja, det lär lösa sig..

Under förmiddagen ska jag in till byn fram och åter, det blir bara en hastig vist.
Har ett ärende jag behöver klara av.
Sen bussar jag hem och så kommer jag njuta till fullo av att det är Fredag och jag är ledig!
Vad hittar ni på i dag?
Blir det Fredagsmys?


Fotot är från i julas

Hos mig blir det tända ljus i köket.
Kanske något gott i glaset.
Lite bra musik att lyssna på.
Och Mini tjoandes på sitt rum då han spelar on-line spel med sina vänner.

Det ska bli gött!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Godmorgon! Här blir det nog mys ikväll :) Men nu först ska jag tvätta golvet o laga lunch. Blir också att åka iväg o handla mat till helgen!
    Vad kul att få hem Mini :)
    Hoppas att fredagen blir bra!

    Kramen om

    SvaraRadera
  2. *ler* Låter underbart! Hoppas du får en fin fredag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som du får en fin helg..med sonen hemma hos dej:) Vi har alltid fredagsmys, med god mat och levande ljus. Det är skönt efter en veckas jobb. Vi har verkligen haft en veckas jobb...med vår flytt till lägenhet:-) Men nu är allt klart och vi trivs så bra. Ha en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  4. Men det låter väl mysigt skönt att bara göra det man orkar o vill kam ha det bra vännen

    SvaraRadera