fredag 31 oktober 2014

Att vakna sent...

Man kan undra vad som händer när jag sover så himla länge.
Blev väckt av telefonen strax före tio.
Men hallå, strax före tio och jag sover fortfarande.
Inte normalt i min värld.

I vilket fall så var det älskade E så vi hade oss ett "morgon" samtal.
Blev tvungen att berätta för henne att jag blivit med karl.
Inte för att jag har en aning om det själv men igår på rehab så säger den nya som sitter i mitt rum att nu är din make eller sambo här med bilen.
Jag såg nog ut som ett stort frågetecken och frågade vad hen sa.
Hen repeterade frågan, jo jag hörde rätt.
Blev tvungen att korrigera hen och berätta att det minsann inte var min karl utan någon som jobbar för rehab och som skulle skjutsa hem mig.
Jag säger då det...
Men ett gott skratt fick jag och Älskade E i alla fall.

Nå nu är jag uppe och vaken.
Det var väl de Älskade E var ute efter...heh
Dagen ligger öppen.
Jag har inga planer.
Mini växlar boende i dag så jag blir mol allena här.
Det är visst storhelg i helgen men det bryr jag mig inte om.
För mig blir det som en helt vanlig helg.
Hade jag haft bil så hade jag besökt kyrkogården där min mormor, morfar och moster och lillebror ligger till vila.
Men det är för långt dit så jag får tända ljus för dem här hemma i stället.



Efter rehab i går så fick jag ta till flera spikmatteligg.
Min nacke och rygg har helt barkat åt skogen.
Så fruktansvärt ont!
Nå efter ett spikmatteligg känns det hyggligt tills jag gör något, då är det åt h-vete igen.
Som när jag rev ut sängkläderna och sen hängde tvätten.
Eller när jag stod i köket och lagade vår middag.
Total kapsejs..

Till middag så gjorde jag baconlindad kycklingfilé, currysås, jumbofrittes och wokade grönsaker.
Urgott men inte komplicerat att göra.
Vi satt länge och åt och pratade, jag och Mini.
Usch så tomt det kommer att bli när han bor hos sin far.
Saknar honom redan..

Nåväl det är som det är.
Snart ska jag ge mig i kast med att renbädda sängen.
I går klarade jag inte av det pga ryggen och nacken så jag sov på överkastet i natt med en varm pläd över mig.
Man gör så gott man kan.

Ha nu en toppendag alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. ja som det kan bli, förstår att ni fick er ett gott skratt :) hoppas du får en skön helg även nu när du är ensam :) kramar till dig

    SvaraRadera
  2. Va kul att ni fick er ett gott skratt...ett gott skratt förlänger livet. Trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
  3. Hihi, ja som det kan bli :))
    Ha en härlig lugn helg!

    Kram

    SvaraRadera
  4. *skrattar* Ja ibland kan det verkligen bli tokigt! Och du - det räcker att tända ljus hemma. De vi älsakr ser dem oavsett.

    Hoppas din rygg har blivit bättre! Kramar

    SvaraRadera