måndag 27 oktober 2014

Då har vi Måndag igen...

Fast en förvirrad sate som mig själv får tänka till både en och två gånger innan jag kommer på att det är Måndag igen.
Och bara för att späda på virrigheten så kom jag precis på att jag glömt av att skicka in en blankett till f-kassan.
Nu tror jag faktiskt inte att det gör så mycket, jag fick in pengarna i dag men jisses, det bara försvann ur min måste-kalender.
Jag skulle ha gjort det i Lördags..
Så det var liksom tur i oturen att jag kom på att det var Måndag idag. Heh

Nu sitter jag i vart fall i mitt kära kök med en kopp nykokt kaffe bredvid mig.
Kaffet smakar underbart gott denna morgon.
I dag finns ett måste-göra på kalendern.
Jag måste tvätta så det ska jag minsann göra.
Jag får ta mig själv i kragen och läxa upp mig ordentligt om jag så smått börjar tänka att det kan jag göra i morgon.
Det är så typiskt mig att skjuta upp saker.
Vissa saker jag skjuter upp blir helt enkelt bortglömda och inte gjorda.
Nåväl jag har fått lära mig att prioritera min energi genom de sista åren.
Det är inte så enkelt när man ingen energi har och ändå måste driva ett hushåll.
Och gå på rehab, inte att förglömma.
Och försöka överleva på inga pengar alls.
Livet är sannerligen inte enkelt.
Inte konstigt att jag konstant knäar och kravlar runt i dyn.
Det finns ju ingen ljuspunkt, inget som säger att det kommer att bli bättre.

Nej nog med klagande för nu.

Ute är det vindstilla.
Himlen är bitvis blå.
Jag ser dock inte solen så den gömmer sig nog bakom ett moln.
Det är ljust.
Men ack så kargt det ser ut sen träden fällde sina löv.
Det finns liksom inga färger egentligen.
Allt går mot någon konstig ful brun ton.
Jag behöver kanske inte tillägga att jag mer än gärna hoppar över vintern och går direkt mot vår.

I våras 


Tänk om det kunde vara så lättsamt.
Att önska bort det man inte vill ha.

"Om önskningar vore hästar skulle tiggarna rida"

Nej nu ska jag ta itu med min dag!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Gillar ju sommaren bäst jag med..usch för vintern, kallt o snöigt.
    idag blåser det rätt så friskt!
    Ibland vill jag inte orka med att göra ngt heller.....hundhår i hörnen ser jag nu....men, men måste o handla så det får vara till en annan dag!
    Ha en bra måndag i alla fall!

    Kramis

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med dig i det att man önskar att man hade kunnat tänka bort vintern!! Absolut! Jag tycker att vi två bestämmer det! Hoppas att din måndag blev bra!

    Kram

    SvaraRadera