onsdag 15 oktober 2014

En dag som många andra...

Det är mitt i veckan, Onsdag!

I morse blev jag uppringd av sköterskan på psyk.
Hon ville att jag skulle komma in för drogscreening.
Sista gången då detta blev den tredje kollen.
Nåväl, det var ju bara att ta sig dit och få det gjort.
Den här gången hade jag himla tur för jag fick sitta och kissa inför två personer.
Någon gick visst på upplärning i dag.
Vet ni, jag orkade varken protestera, skratta eller gråta.
Men inte var det lätt inte.
Jag lyckades efter mången om och men få ur mig en skvätt i muggen och sen gjordes snabbtestet innan det skickas vidare på analys.
Blev tvungen att fråga vad dom ser i snabbtestet.
Amfetamin, Cannabis, Morfin och Benso ser dom direkt.
Mitt prov visade givetvis ingenting.
Så nu har jag då förnedrat mig för sista gången där uppe, åtminstone när det gäller detta.
Tro vad som kommer att hända nu då?
Dom är ju tvungen att avskriva drogbesvär som orsak till mitt mående.
Vad kommer dom att hitta på härnäst månntro?

Det har i alla fall varit soligt i dag.



Något kyligt förstås men härligt väder att gå och cykla i.
Efter testet gick jag ner till I.H och pratade genom rehab med hen.
Det har ju varit aningen kaotiskt där ute ett bra tag nu så jag orkar verkligen inte gå dit när jag ändå bara ska sitta och rulla tummarna.
Blir det ingen förbättring snart av situationen så kommer jag att gå tillbaka till I.H den tid som är kvar men valet är mitt eget.
Jag behövde inte ta något sånt beslut just i dag men jag har det i bakhuvudet om det fortsättningsvis inte fungerar på rehab.
Så det i sig känns ju skönt.

Nu när jag är hemma igen så fortsätter jag att bara vara..
Är så trött och har så ont i kroppen.
Mår verkligen inget vidare.

Hoppas ni har en härlig dag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Här är det också soligt:)
    Kyligt imorse hade vi också.
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Prognos för Sverige
    Över Götaland, främst Bohuslän samt södra delen av Västergötland tilltar regnet i intensitet ikväll och inatt och SMHI varnar för rikliga regnmängder. Från norra Dalarna och vidare norrut mer uppluckrat molntäcke eller klara områden med temperaturer som faller till minussidan.

    SvaraRadera
  3. Ibland undrar jag hur sjukvården o övriga tänker när det gäller medmänniskan. Dom har såna konstiga måsten ! Det är inte klokt...att du ska måsta lämna ett urinprov för att utesluta allt detta !! Hemska tanke. Ha det gott...Kram

    SvaraRadera