fredag 17 oktober 2014

En mysig gårkväll...

I går var en skön dag.
Sådana dagar jag verkligen gillar.

Jag lagade till vår mysmiddag.
Det blev som jag skrev tidigare en helstekt benfri kotlettrad som jag bakade in i smördeg och fyllde med god "gegga" (vilken bestod av crème fraiche, lite majonnäs, dijonsenap, finhackad röd lök, finhackad paprika, salt, peppar och mozzarella) , till det så serverade jag pressad potatis, kokt broccoli och gelé.
Å jisses så gott det blev.
Mini njöt av var tugga.
Sen var han en raring och diskade undan så att jag slapp.

Mini
Min fining till son.
Den bästa son en mor kan önska sig!

Efter middagen så hade jag två ljuvliga samtal med mina döttrar.
Maxi ska ha fest i kväll.
Jisses vad det har blivit fart och fläkt på henne.
Det är en fröjd för modershjärtat att höra hur det bubblar i henne.
Midi gjorde mig så himla glad, hon har fått jobbet som hon gått inskolning på.
Det var liksom lite skumt att dom tog in två på inskolning men det var bara en tjänst ute.
Å den fick Midi.
Hurra för henne!!!!
Se vad allt löser sig till det bästa.
Jag är så glad för att flickorna trivs, mår gott och har det både bra och roligt.

Å sen så ringde min hemtelefon och det gjorde mig stormande lycklig oxå.
Det var Älskade E.
Hon har ju varit i Spanien i 10 dagar på husjakt med sin karl så vi har givetvis inte pratat under hennes resa men nu är hon i Sverige igen.
Härligt, härligt må jag säg'.

Jag gick och la mig med en varm känsla i hjärtat, dagen var mer än bra!

Nu har jag lediga dagar framför mig och en vecka utan Mini.
Det ska gå det med! *L*
Nej jag gruvar mig inte för ensamhet men det är så härligt att ha honom här så han blir saknad.

För övrigt så skiner solen i dag, jag har varit en tur in till byn så jag har fått min dagliga skopa frisk luft!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!






1 kommentar:

  1. Ja han är ju en riktigt gulle :) o va skoj för dig att det går så bra för barnen det är viktigt för oss mödrar eller hur :) sj skall jag till jobb strax så ha det gott kramen

    SvaraRadera