tisdag 28 oktober 2014

Godmorgon...


Drömmer mig bort till trevligare årstid

Ja men se då har vi en ny morgon igen.
En Tisdagsmorgon.
Första dagen på rehab för denna veckan.

Hur mår skrället då?
Njae, inge vidare.
Har ont i hela kroppen, känner mig lite raspig i halsen och är tät i näsan och så är jag som vanligt trött.
Jag undrar om man kan sova ihjäl sig?
Ibland känns det nästan som det.
Å psyket är inte det bästa, det går liksom ner sig mer och mer.

Sitter i min mysiga morgonrock och är nyduschad.
Jo jag tog mig i kragen när jag klev upp och ställde mig direkt i duschen.
Inte så vanligt när det gäller mig då jag föredrar att duscha på kvällen.
Men ibland är man tvungen...

I går så fick jag till tvätten i vart fall.
I ett svagt ögonblick så märkte jag att jag började tänka att det kan jag lika gärna göra i morgon men då bannade jag upp mig själv och tvingade ner mig i källaren omgående.
"Ont ska med ont fördrivas".
Det kändes i alla fall skönt när jag väl hade tagit mig för det.
Som vanligt..

Nåväl, det är bara att hugga tag i dagen och göra det bästa av den.
När jag kommer hem så ska jag njuta med några av korsorden jag hittade i går.
Tio tidningar med helt olösta korsord.
Vilken lycka!
Å till middag så ska jag stuva makaroner och göra köttfärslimpa.
Mini längtar!

Ha nu det bäst alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. Godmorgon! Hoppas att det går bra på rehab idag. Köttfärslimpa är såå gott ju :) Längesen jag gjort det..nu blev jag sugen :) Fast imorgon blir det maletköttsoppa har jag tänkt!
    Snart blir det lunch här o sen vattengympadags! Var ju inte i förra veckan alls.....
    Lite förkyld börjar jag bli också...
    Ha en bra tisdag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej på dej. Hoppas att dagen funkade för dej. Kul att ha ungdomar som gillar maten man/du gör. Kram

    SvaraRadera