torsdag 30 oktober 2014

Here comes Thursday...

Ja Torsdag då.
Sista rehab för denna veckan.
Ska bli skönt att gå på ledighet.
Jag är glad att jag nu har något att arbeta med där och inte behöver sitta och rulla tummarna.
Nackdelen är att arbetet är ett helt annat än det jag gjorde tidigare så det kräver full fokus av mig och det gör mig attans så trött, fort.
En timme fixar jag på ett ungefär sen går det inte längre..
Det är ju inte så att min arbetskapacitet ökat under tiden jag gått på rehab, snarare har den minskat.
Tjoho vad bra det blir i slutändan...

I går kväll så kvistade en väninna förbi som hastigast och lämnade över en kartong och två kassar till mig.
Hon har städat ur sina garderober och hittat en del som hon trodde jag skulle gilla.
Tittade som hastigast genom det hon kom med.
Där var klänningar, kjolar, tröjor, linnen, koftor, byxor osv.
Å många av plaggen var helt oanvänd för prislappen hängde kvar.
Jag är inte den som är den, jag tackade och tog emot.
Och som pricken över i;et så var det en kasse med veckotidningar.
En trave med olösta korsord.


Så nu har jag det jag gör.
Jag gillar att ha ett korsord liggande och lösa några ord här och där.
Oftast när jag ligger i sängen och slötittar på tv, eller vid köksbordet.

I dag skiner solen en aning.
Minns inte sist jag såg solsken.
Det har varit så grått och tråkigt sista veckan.
Sånt gör mig glad!

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Här skiner solen också :) Härligt!
    Har fixat om dagens inlägg, sitter vid datorn nu, jobbigt värre med händerna just nu...
    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera