måndag 13 oktober 2014

Ja men se där...

Den sköna lediga helgen tog slut och nu är det en ny vecka.
Jag är förvisso fortfarande ledig så jag ska väl inte klaga.
Helgen har varit sådär skönt lugn.
Inte har jag gjort särskilt många knop.
Mest gått omkring i ett töcken av trötthet, som vanligt med andra ord.

I går lagade jag till något som jag verkligen älskar och som det var länge sedan jag gjorde.
Å det är verkligen inget speciellt, ingen lyxmat direkt.
Jag gjorde rotmos.
Till det grillade jag falukorv.
Har länge haft koll på rotsakspriserna och förra veckan så hade dom sänkt till ett rimligt pris.
Ja men jisses så gott det blev.
En ren fröjd för magen.

Maxi tittade förbi under kvällen.
Hon var ute på en promenad.
Givetvis frågade jag om hon var hungrig men det var hon inte.
Likväl så var hon tvungen att sleva i sig lite kall rotmos.
Haha, man kan inte låta bli att fnissa åt henne.
När hon gick så fick hon ta med sig en låda med Chili Con Carne hon så vackert bett om att få.
Å så gick hon hemåt i den mörka kvällen.

Dagen för nog inte med sig något särskilt.
Mini är på skolan så när han kommer hem så blir det att laga mat.
Har ännu inte bestämt mig för vad jag ska laga till.
Vet inte riktigt vad som tagit åt mig, känner mig så velig när det kommer till matlagningen.
Det är som om idéerna tagit slut men likväl så får jag till något ändå. 
Det är som hjärnan fullkomligt korkat igen.


En liten grotta för mig själv där jag kan sova fram till Mars hade inte varit fel.
Långt, långt inne i grottan skulle ni hitta mig under varma björnfällar.
Man skulle definitivt varit Björn...

Nu är det dax för lite mer kaffe!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att måndagen blir bra i alla fall!
    Jag är ju själv i en sämre period just nu...

    Kramen om

    SvaraRadera
  2. Oooojjjaaaa!!! Man skulle definitivt varit en björn!!! Härligt. Kul att din helg blev bra och jag hoppas någonstans att denna vecka blir mindre trött.. Även om jag vet att det är en väl optimistisk önskan!

    Kram

    SvaraRadera