torsdag 9 oktober 2014

Men Hallå...

...vem ringde mig i natt vid klockan 00.31?
Jag hade somnat, sovit en tre kvarts timme ungefär och så blir jag väckt av mobilen.
Slänger ett getöga på den och ser Hemligt nummer!
Jag svarade inte.
Försökte somna om och det är precis vad jag försökt med hela natten.
Det är inte bra att väcka någon som går på sömntabletter, dom slutar liksom att fungera då...

Så nu sitter jag här i mitt kök med en huvudvärk som heter duga, värk i hela kroppen av nattens icke-sovande och trött som ett jehu.
Det blir inte en bra dag känner jag på mig redan nu!

Vädret är grått, tungt och regnigt.


Det är definitivt höst.
Det är en sån där då jag bara vill krypa ner i sängen och bädda om mig, se på tv, kasta ett öga på ett korsord och bara mysa.
Men det går ju förstås inte då det bara är Torsdag och sista rehab för veckan så jag får vackert bita ihop.
Strunta i väder och trötthet.
Göra det jag är tvungen till.
Å på tal om rehab så har jag slut på jobb så igår satt jag och läste bloggar under tiden jag var där och så minglade jag i stora rummet där alla andra sitter (på mitt plan alltså, hela huset består av tre plan).
Inte särskilt givande snarare stressande.
Även om jag inte orkar jobba på som ett tok så är det skönare att ha något att göra när jag ändå måste vara där.
Sitta och läsa bloggar kan jag minsann göra lika bra här hemma.
Nå, det stället blev ju verkligen inte bra med den nya bossen.
Å det tycker vi allihopa!

Nej nu måste jag försöka samla ihop spillrorna av mig själv så jag får komma hem igen!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



3 kommentarer:

  1. Åh va störigtt det är en anledning till att jag alltid stänger min har oxå svårt att somna om sen...stackare ...trist med jobbet men hoppas du snabbt kommer hem igen kramen ps. här regnar det oxå

    SvaraRadera
  2. Vad störigt med att mobilen ringer på natten! Jag har min på ljudlöst på natten..
    Här regnar det som sagt!
    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Men usch!!!! Vad hemskt att bli väckt mitt i natten!! Jag stänger alltid av ljudet på min mobil på natten.. Skulle inte drömma om att ha den på, just för sådana okynnesringingar ! Jag låter kanske drastisk, men många av hoten mot mig kommer sent på nätterna...
    Håller med dig om den trista hösten! Här ser det likadant ut.. Regn och rusk! Förstår att du är trött.. Hoppas nu dagen går relativt snabbt och du sedan kan få krypa ner i sängen!

    Kram

    SvaraRadera