lördag 25 oktober 2014

När stormen tycks ha bedarrat...

Jag vaknar och inser att det är helt tyst och lugnt ute.
Nog svajar det lite i grenarna men mer behagligt.
Här har stormat sen i Torsdagskväll.
En redig storm som rutit.
Men som tystnat nu!

Gårdagen blev en lugn historia.
Jag gick ut i stormen på en hastig promenad.
Jag tog mig hem.
Blev våt och vild i håret.
Väl hemma så lagade jag min goda köttfärssås.
Den låter jag puttra länge och väl på spisen så att den blir krämig och smakerna verkligen gifter ihop sig.

Jag låg i sängen och tittade på tv samtidigt som jag kastade ett getöga på ett korsord.
Mini dök upp och bar in alla sina saker.
Då fick jag minsann krama om honom hårt och länge.
Så härligt!

Vi åt tillsammans.
Han diskade undan.
Och sen gick luften ur mig.
Det är alltså inte jobbigt att laga maten, det är jobbigt att äta den...heh

Resten av kvällen låg jag och småslumrade i sängen.
Blev väckt av telefonen, svarade men sa att jag sov.
Gick upp och tog mina kvällstabletter och kröp ner i sängen igen.
Tja så kan en fredagskväll se ut oxå.
Inte minsta partysnurr.

Gissningsvis blir det inget partysnurr i dag heller.
Nu blir jag inte förkrossad för det för jag är ingen partymänniska.
När jag var yngre var livet mer som en fest och det sprangs på krogen i tid och otid.
Men idag, nej, något sådant intresserar mig inte alls längre.
Dom tiderna är förbi och inget jag saknar.
Jag gillar att vara hemma helt sonika.
Trivs bäst här i min sköna grotta.



Ett blått hav av frid och harmoni, det är min melodi..

Ha en fantastisk dag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Låter som en mysig och skön kväll! Hoppas din Lördag blir lika härlig, kram

    SvaraRadera