tisdag 14 oktober 2014

Så mörkt det är...





Klockan är förvisso inte så mycket men mörkt är det.
Ingen morgonsol så långt ögat kan se.
Ja, ja och värre ska det bli.
Med mörkret alltså..

Tisdag i dag och rehab.
Undrar just om jag får något nytt jobb i dag.
Lite, mycket tråkigt är det att inte ha något att ta sig för.
Om jag är sysslolös hemma, ja det köper jag utan problem men där, nej det är inte roligt.
Sitta och rulla tummarna till ingen nytta, nej då kan jag hellre stanna hemma.
Om jag fick välja menar jag.
Men, men man vet aldrig, det kanske finns ett berg av arbete när jag kommer dit i dag!

Gårdagen var ganska så lugn.
Jag tvättade, sånt som man måste.
Jag lagade middag.
Jag cyklade en liten tur.
Å jag sov en liten siesta.
Tittade på tv.
Läste några sidor i en bok.
Sen var liksom dagen över och det var dax att göra kväll.

I morse när jag vaknade kände jag mig orolig i sinnet.
Jag tror jag drömt något otäckt men kunde inte minnas vad.
Gillar inte när drömmarna skrämmer mig.
När jag vaknar svettig och klibbig med hjärtat i halsgropen.
Drömmer ni ofta?
Minns ni drömmarna?

Nej nu är det dax att samla ihop mig själv och förbereda mig inför rehab.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Godmorgon! Minns sällan drömmarna....
    Idag vaknat med huvudvärk...bläää----migränartad :(
    Vattengympan idag o så handla mat......
    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja du - nu är det mörkt. Och om det är mörkt här nere på bästkusten - hur mörkt är det inte uppe hos dig då?? Isch.

    Hoppas rehab var ok i dag och att du inte behöver drömma något obehagligt i natt.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Tycker ändå att det är ljust rätt länge ff :) Beror väl också på om det är mulet eller sol under dagen. Nu tycker jag inte att det är lika jobbigt med vintern o snön som är på G. Nu när vi bor i lägenhet:) Drömmar gör vi alla...men man kommer sällan ihåg det. Hoppas du haft en fin dag :) Kram

    SvaraRadera