fredag 24 oktober 2014

Så skönt med Fredag...

Då har jag fyra lediga dagar framför mig.
Det känns gudomligt!

Ute stormar det som attan...och regnar.


Det är ett riktigt krypa-ner-under-en-pläd-dag!
Men jag måste gå ut i detta oväder.
Måste ta mig till närbutiken fram och åter.
Sen får jag se om jag lyckas ta mig hem eller om jag helt sonika blåser bort.

I eftermiddag får jag hem Mini.
Oh så härligt det ska bli.
Jag ska krama om honom hårt och länge.
Saknar honom när han inte är här.
Lever upp dessa mammaveckor.

Dagen till ära så bakar jag en chokladkaka.
Den står i ugnen nu.
Jag ska skämma bort honom med mammas hembakade bröd och fika.
Inget en 15 åring säger nej till så vitt jag vet!

Till middag ska jag laga spagetti och köttfärssås.
Jag är så himla sugen på det och det var ett tag sen sist.
Det är faktiskt en maträtt jag aldrig blir trött på.
Skulle kunna äta det flera dagar på raken och tycka att det är lika gott varenda gång.
Sån är jag...

I går så var det lite rörigt på rehab.
Helt plötsligt så har jag 6 karlar inne på mitt rum som la huvudet i veck för att det skulle montera ner det stora höj och sänkbara bordet.
Ni vet, många hjärnor behövs för att styra upp nedmonteringen. Heh
Det blev ju inte riktigt någon trivsam atmosfär för mig att jobba i så jag la ner, släckte datorn och satt och tittade på männen.

Väl hemma så värmde jag lite mat som jag åt i sängen och sen golvades jag.
Tror jag sov i 2 1/2 timme ungefär.
Himmelskt skönt.
Jag var helt förbi av trötthet.
Resten av em och kvällen flöt i ett lugnt tempo.
Gjorde inget särskilt utan softade med tv;n som sällskap.

Å i dag vaknade jag upp till en ledig dag.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Önskar dig en riktigt fin helg! Och visst fasen saknar man sina fina när de inte är där!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. God morgon...låter rätt skönt 4 dagars ledighet :) men tyvärr går dom för snabbt ...va mysigt att du bakar o så klart kan han inte tacka nej vem kan det till nybakat? ja det är verkligen ruggigt väder vill inte heller ta mig ut i dag men måste till mamma sen blir det mys pys i soffan o tända ljus love it :) önskar dig en skön lördag på alla vis kramen

    SvaraRadera
  3. Godmorgon på dej!
    Ha en skön helg!

    Kram

    SvaraRadera