onsdag 22 oktober 2014

Svårt att kliva upp.

Inte nog med att jag försov mig i går.
I dag var det nästan omöjligt att ta mig ur sängen.
Nej, jag försov mig inte men det kändes som kraften helt saknades för att orka kliva upp.
Nu sitter jag här i mitt kök och är väldigt lurig i hjärnan men jag fyller på med kaffe så kanske det löser sig.
Förr eller senare lär jag komma till sans.
Jag tror det är mina sömntabletter.
Vissa morgnar så är det svårt att ta sig ur greppet av dem.

I går på rehab så fick jag nytt arbete.
Wow, liksom bara sådär.
Fick en snabb instruktion på hur arbetet ser ut och vad som ska göras och vips så var jag i gång.
Det är tydligen över med scanningen för min del.
Å ett helt nytt program att jobba i.
Men när det gäller sånt så är jag lättlärd.
Så jag jobbade en hel del i går och tiden bara rann i väg så vips blev det tid för att stänga ner datorn och packa ihop mig själv för att åka hem.

Väl hemma så satte jag en bröddeg.


Det blev frukostfrallor med havregryn.
Dom blev riktigt goda ska jag tillägga.
Nu har jag bröd i frysen när Mini kommer på Fredag.
Det är gott att vara lite förberedd.

I dag funderar jag på att sätta en deg igen när jag kommer hem efter rehab.
Men det blir sötebröd idag.
Jag har ju förmågan att ge bort så fort jag bakat så det tar liksom slut fortare än jag tänkt.
Nu ska jag hålla hårt i det nybakade och inte ge bort en endast bulle, förutom till dom som kommer på fika hos mig förstås..

Nu ska jag ta tag i livet så jag kommer mig i väg till dagens rehab.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



4 kommentarer:

  1. Godmorgon! Här var det -9 grader vid 7 tiden...brr... Vaknade vid 7 då J kom ner. Sonen A sov än o bussen far 7.15! Väcka honom o koka kaffe o sen skjutsa honom ända till skolan. Och sen då jag kom hem skjutsade jag J till senare bussen...ganska slut nu...vila
    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. God morgon ...men åh va smarrigt & visst är det gott med nybakat o kul att bjuda på för folk uppskattar det :) du är duktig du :) ha en skön eftermiddag kramen ps/ syn att man inte bodde nära dig då ;)

    SvaraRadera
  3. Du är en snäll o omtänksam mamma o person du . Säger samma som ovan...synd jag bor så långt ifrån dej nu...när du bakat så gott :)) Kram

    SvaraRadera
  4. Hej du - förstår att du haft en bra helg! Härligt det och din Mini är jättefin! Även om nu din helg var bra så verkar ju de senaste dagarna varit lite "sådär".. Inte roligt alls att försova sig och vara trött.. Skönt dock att du fick annat att göra på rehab så du slapp sitta utan uppgifter!

    Hoppas din onsdag blir fin! Kram

    SvaraRadera