torsdag 23 oktober 2014

Torsdag...

Vaknar upp till en ruggig morgon.
Kan knappt ta mig ur sängen.
Även i dag alltså.
Är så trött, så himla trött.
Men har rehab i dag, den sista för veckan.

I går så gick det bra där ute.
Nog för att jag fick huvudvärk och blev helt slut på i hjärnan.
Det jag gör nu är helt nytt.
Det finns ingen likhet med vad jag tidigare gjort på rehab.
Nu har jag inte svårt för mig när det kommer till dator och nya program.
Jag är lättlärd.
Däremot kräver detta min fulla koncentration och det är då jag faller.
För jag orkar inte vara så där fullt koncentrerad hela tiden.
Mitt fokus svalnar ganska så fort...
Tur man kan kliva upp, gå en tur på våningen eller ta en nypa friskluft mellan varven.

När jag kom hem så satte jag en deg.
I dag blev det sötebröd.
Jag bakade kanelbullar.


Nu har jag fyllt upp i frysen med både frukostfrallor och kanelbullar.
Det är alltid himmelskt ljuvligt när det är gjort.

Efter bullbaket så rasade jag ihop i sängen men någon sömn blev det inte.
Jag brukar försöka låta bli att sova på dagen när jag är inne på rehabdagarna så att nattsömnen inte ska bli så störd.
Fast visst händer det att jag absolut inte kan hålla mig vaken och det blir en siesta.
Men i går så hände ingenting.
Jag kunde inte somna.
Men däremot gjorde jag kväll väldigt tidigt i stället.
Jag tycker att det är skönt att lägga mig tidigare än jag behöver, ligga och småse tv och känna att jag kan minsann somna när som helst, det spelar ingen roll för jag ligger redan och måste inte gå upp mer.

Nu måste jag smida medans järnet är varmt, klä mig, borsta tänderna, dra en räfsa genom håret, dricka upp kaffet.
Det är dags för rehab!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om! 
  


1 kommentar:

  1. Usch ja, ruggigt här med..
    Nu blir det strax en dusch...
    Ha en bra torsdag!

    Kram

    SvaraRadera