söndag 26 oktober 2014

Vintertid...

Ja då är vi officiellt inne på vintertid.
Själv ställde jag om klockorna i går kväll innan jag la mig.
Det blir inte så förvirrat när jag gör så.
Å mobilen och datorn sköter det på egen hand så det behöver jag ju inte bry mig om.
Är det ljusare denna morgon?
Helt klart ja men eftersom det varit helt igenmurat sista dagarna och inte är denna morgon så vet i tusan..

Gårdagen var ytterligare en dag i trötthetens tecken.
Det sovs en lång siesta men inte hjälpte det bort tröttheten.
Nej jag var lika trött i går kväll för det.
Hade fullt sjå att gäspa och försöka hålla mig vaken till en någorlunda anständig nattnings tid.
Det blev "Morden i Midsomer" för min del.

I dag ska jag glutta på "Så mycket bättre".
Kan tänka mig att det var ett bra avsnitt.
Jag gillar Orup och har alltid gjort det.


Jag har träffat honom live och pratat med honom.
Det var på den tiden han spelade i Ubangi med Cia Berg.
Det var en riktig rolig händelse faktiskt.
Jag och en vän tyckte att ljudet var värdelöst under deras soundcheck på scen vilket jag sa till dom.
Orup blev alldeles till sig och ville att vi skulle fortsätta och lyssna och säga till när vi tyckte att det lät bra.
Jodå vi stannade kvar, och ljudet blev till slut skitbra.
Tack vare oss...heh

Dagens middag blir en köttgryta på högrev.
Jag tog fram köttet ur frysen i går innan jag la mig.
Tror att det ska gå åt dijonsenaps hållet rent smakmässigt.
Till det blir det kokt potatis, någon grönsak och så funderar jag på att rosta rödbetor.
Tja i vilket fall lär det bli gott.

Nej nu ska jag dricka kaffe och njuta av dagen!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




4 kommentarer:

  1. Tittar inte på det denna säsong har missat sen har annat kommit mellan, men han är bra orup hoppas din söndag blir lugn o skön kram

    SvaraRadera
  2. Usch ja för att det är denna mörka tid nu.. Och vad otroligt roligt att du har ett minne med Orup - det har jag också.. Vi var med min 9:e klass på klassresa i Stockholm och jag och mina klasskompisar var på Grönan. Då skulle vi köra radiobilarna och vi upptäckte att de vi körde mot var Orup och hans band som skulle spela senare... Skitkul..

    Hoppas du har en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  3. hej hopp..önskar dig en skön måndag kramen

    SvaraRadera
  4. Orup är en jätteduktig musiker :). Vi ser oxå programmet när vi kan. Kram

    SvaraRadera