söndag 2 november 2014

Ånyo en Söndag...

Söndagsmorgon!
Jag har försökt sova länge.
Har försökt skriver jag men inte lyckats något vidare.
Blev väckt av mobilen vid strax före 06.30.



Där klingade det så vackert för ett sms.
Jag ögnade genom det och sen försökte jag somna om.
Till slut lyckades jag och vad händer, jo ett nytt sms väckte mig.
Men hallå?
Blev märkligt irriterad måste jag erkänna.
Efter det andra sms;et låg jag kvar i sängen på pin kiv.
Jag menar det är ju Söndag, jag är solo här och behöver inte kliva upp.
Så det så!

I går kväll blev jag aningen irriterad oxå.
Eller lite uppgiven kanske jag ska skriva.
Under eftermiddagen så vart jag tvungen att sova siesta.
Precis när jag var på väg in i dimman så fick jag sms, vilket jag inte brydde mig om.
När jag sen vaknade så såg jag att jag fått flera sms, samt påringning och intalat meddelande på mobilsvararen.
Det var från min kollega.
Nå jag skriver ett svar att jag sovit och känner mig som en eremit men att det inte går någon nöd på mig.
Får tillbaka ett vad menar du?
Förklarar ytterligare att jag bara vill vara ifred.
Får tillbaka ett; är någon hos dig?
Svarar att jag är mol allena.
Då ringer människan på min mobil.
Jag svarar inte utan skriver att du får ursäkta men jag orkar inte prata i telefonen.
Tycker på något vis att jag sagt det innan då jag skrev att jag är eremit.
Nå vad får jag då tillbaka av människan, jo;

- Ok. Skit i och svara. Jag kanske tar det som jag vill?

Vad är det som gör att människor har så svårt att visa respekt för sina medmänniskor?
Jag iddes inte ens bemöta det sista hen skrev.
Nu vet jag i grund och botten varför det blev fel.
Min  kollega hade suttit och tippat i sig alkohol, vilket verkar hända mest varje helg.(Det hörde jag på det intalade meddelandet)
Och nu när jag inte hade någon lust att prata så brann hen.
Har märkt att hen har ett svårt temperament och än värre blir det när hen har druckit.
Å jag tycker verkligen inte att dessa samtal är trevliga.
Har svarat tidigare och fastnat i en 1 1/2 timmes långa samtal som är totalt bortkastad tid från min sida.
Att höra en full människa säga samma saker 513 gånger är inte kul.
Å hen brinner ordentligt under samtalen, inte mot mig men mot andra som hen har något otalt med.
Hen påminner en smula om min sk mor.
Min mor blev aldrig trevlig av alkohol, hon blev femjävlig.
Och nej, det var inte heller trevligt!

Nå jag skakade av mig den där känslan och lät kvällen rulla på i ett givetvis lugnt tempo.
Det var jag och tv;n.

Varför jag var ordentligt ur kängorna i går berodde på att det var precis ett år sedan min X-svåger dog.
Det kom över så mycket sorgsna känslor, så mycket vemod att jag bara ville vara för mig själv, vara ifred!

Nu blir det mer kaffe i en härligt gul mugg!



Ha en härlig Söndag alla fina!

Kramen om!



5 kommentarer:

  1. Ja, söndagsmorgon. Vet du, jag hade stängt av ljudet på min mobil - det gör jag alltid. På natten, och fram till att jag orkar prata är den inte på. Och jag ursäktar mig aldrig. Vill/Orkar jag inte så är det så. Och att prata med någon som är full?? Aldrig i livet!!! Jag är vuxen och när jag inte MÅSTE lyssna (som ju var fallet när jag var barn och pappa satte igång) så skiter jag högaktiningsfullt i det!! Usch! Förlåt - men jag blir så irriterad å dina vägnar..

    Hoppas du får en fin söndag! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag fick också en massa sms i min mobil imorse..dock hade jag den på ljudlös, så jag sov till 9 :)
    Ha en bra söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh dessa apparater! Jag brukar stänga av min under natten, annars kan man ge sig den på att den förstör natt- eller morgonsömnen!

    SvaraRadera
  4. Visst är det tråkigt när såna personer ska ringa och sms:a just när dom är dyngraka. Inget vidare. Helt rätt av dej. Inget vidare att slösa tid på dom. Ha en fin söndagkväll kära du:) Kram

    SvaraRadera
  5. Jag skulle absolut rekommendera att ha telefonen på ljudlöst när du sover. Gul är en underskattad färg. Innan jag upptäckte fenomenet fotomugg så brukade jag dricka te ur just en gul mugg.

    SvaraRadera