fredag 7 november 2014

Det är så in i bängen...

...skönt att vakna upp till en ledig Fredag!
Sitter här med en kopp kaffe och njuter.
Fyra helt lediga dagar is coming up.
Å så får jag hem ungdomar i dag.
Kan inte bli mycket bättre än så..

Gårdagen var en si-så-där-dag.
Fick en ny lunta på rehab med en massa knepigheter som krävde total fokus så det skulle bli rätt.
Blev än mer aptrött än jag redan var.
Fick gå ut och ta en nypa frisk luft både en och fler gånger.
Passade på att fota detta;





Ser ni vad det är?
En massa is/snökristaller som fastnat på fönstret ute på bron på rehab.
Tycker att det är spännande att titta på och otroligt vackert.
Det kanske vore ett motiv för penseln, om jag kommer i gång att måla igen vill säga.

Nåväl, när jag äntligen kom hem från rehab, via en snabbis till byn för att göra ärenden så rasade jag bara ihop.
Så trött att jag knappt orkade sitta uppe.
Gick till sängs och somnade.
Var lite yrslig då jag vaknade av mobilen.
Har ingen aning om vad jag sa under samtalet.
Halvsov fortfarande.

Så kontentan blev att jag inte fick sällskap utan blev själv.
Nå det funkade det med.
Jag frös som en hund hela kvällen.
Kändes som jag hade minusgrader inomhus oxå.

Å till slut så blev det dax att natta mig själv.
Så skönt att krypa ner mellan svala lakan.
Tja det var den dagen det!

Nu är en helt annan dag med andra förutsättningar.
Funderar på att baka matbröd.
Funderar över vad jag ska laga till middag.
Nå i-landsproblem som löser sig av sig självt.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. Vad kul att få hem barnen ! Visst är det fint med snön..skrev nyss ett inlägg o lade in bilder...
    Ha en fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fina iskristall bilder:) Tänk vad kyla kan göra fina bilder:) Kram

    SvaraRadera