söndag 16 november 2014

Grått så grått...



Himlen är så grå och totalt igenmurad.
Vi har väder!
Men i dag tänker jag inte gå ut genom dörren alls.
Det räcker med långpromenaden jag tog i går.
Straffet till mig själv för all sömn.
Å givetvis för att få mig en nypa frisk luft.
Men det blev inte så bra.
Foten höll inte.
Den är en ren plåga att gå på.
Ni skulle sett mig sen när jag kom hem.
Inte helt olik en kvinna som passerat 100 och har svårt att gå...

I dag har jag sovit länge igen.
Kroppen vill inte vara vaken eller så är det hjärnan som söver ner mig.
Jag har vaknat till flera gånger sen tidig morgon men inte förmått mig att kliva upp utan somnat om.
Snacka om fröken allt eller inget.
Antingen sover jag ingenting eller så håller jag på att sova ihjäl mig.

I går så ringde min fina Maxi.
Bara för att surra lite.
Bara för att hon ville höra min röst en stund.
Sånt värmer modershjärtat att hon tar sig tid mitt i all ung-vuxen-happenings.
Det var härligt att prata med henne.
Jag har verkligen helt underbara barn.
Dom är jag otroligt stolt över.
Det bästa jag gjort!

I dag blir det marathontv för mig.
Har inte kraft till något annat.
Jag har tagit fram en liten låda mat från frysen så det blir pastagratäng för mig i dag.
Mycket behändigt att frysa in rester även om det inte är så mycket över.
Passar bra de veckor jag lever ensam.

Ha nu en härlig Söndag alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Det är en lugn söndag här. Mamma o brorsan var hit en sväng. orsak till att jag bytte bloggportal: Då jag for på min egen blogg med surfplattan så kastade den ut mej...irriterande! Funkar bättre med wordpress, liksom den är uppbyggd som gamla Ameliabloggen:)
    Ha en fortsatt skön söndag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej. Lika grått och tråkigt väder hos oss. Så jobbigt att inte få må bra. Hoppas att det blir bättre och att du får lite sol snart.
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  3. Hoppas din måndag är bra för du är väl på rehab ? grått även här så långt ögat kan nå också ta hand om dig fina kram

    Evas blogg

    SvaraRadera
  4. Jodå - här är det också grått och fruktansvärt tråkigt. Men jag hoppas innerligt att du skall känna dig bättre! Kram

    SvaraRadera