söndag 23 november 2014

Hej mitt vinterland...





Vaknar upp till en vit värld.
Det snöade i går...

Alla som läst mig vet hur illa jag tycker om vinter och snö och kyla.
Det må vara vackert när naturen kläs in i sin vita vinterskrud,  men det går emot hela mitt väsen så jag kommer aldrig att bli sams med vintern.
Åh nu är den ett faktum igen!

Nå nog om det.
Gårdagen var fin.
Middagen härlig.
Underbart att sitta till bords med ätteläggen.
Stojigt och stimmigt och ibland för högt i tak.
Det där smågnabbandet dom ägnar sig bitvis åt hade jag svårt för.
Hjärnan skrek nej.
Å jag fick säga ifrån så det ebbade ut.
Men ändå så underbart att få rå om alla och mysa till god middag.
Efter maten så dukade ungdomarna av och tog hand om disken, så jag slapp.
En fröjd för modershjärtat.

I dag har vi alla sovit länge.
Jag hade svårt att komma mig till ro så klockan var en bit efter 01 innan jag slumrade in.
Mina kära gjorde oxå en sen natt.
Men en Söndag så är det fullt legalt att sova länge och Midi har verkligen behövt vila upp sig då hon jobbat mycket sista veckan.
Hon ser mer utvilad ut i dag än hon gjorde på Fredagskvällen när hon klev innanför dörren.

Nu vankas det härlig frunch.
Rester sen tacomiddagen igår.

Senare i dag så blir det klyftpotatis (egengjorda), köttfärslimpa (tagit fram ur frysen), sallad, någon form av sås och lingonsylt till middag.
Det är lagom arbete för någon som är kraftlös, men gott!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!


4 kommentarer:

  1. Härlig helg du har :)
    Blir kanske inget inlägg idag..har sjuka händer då jag satte upp julgardiner i köket nyss...Måste vila en stund, sen ser vi...snöigt här med..
    Ha en fortsatt bra söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Blev nog ett inlägg idag ändå :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej du. Hemskt ledsen för att jag varit så dålig på att läsa bloggar... Jag är glad att du verkar ha haft en bra helg - det behövde du efter den illa förra helgen. Sedan så beklagar jag verkligen snön.. Jag har samma inställning till den!! Blärk.

    Hoppas du får en fin vecka! Jag läser dina inlägg även om jaginte hinner kommentera! Kramar

    SvaraRadera
  4. Vi har ingen snö ännu. Dom har hotat med snö idag:) men känns som det skulle bli regn istället vid kusten. Hoppas dagen blir bra idag för dej. Kram :)

    SvaraRadera