lördag 1 november 2014

Lördagsmorgon...



Vaknade upp till detta.
Ser ni, det ligger pudersnö på marken.
Asch Ture det var illa.
Det lär väl inte ha undgått någon som läser min blogg hur jag avskyr snö, kyla och vinter.
Det känns liksom inte bra även om jag tror mig veta att detta lilla täcket torde försvinna relativt omgående.
Det är väl inget att bli tokig över egentligen men för mig minner det om det som komma skall.
Å då vill jag bara sova ännu mer så jag slipper genomleva det!

Gårdagen var en otroligt soft dag.
Pusten gick ur mig när Mini gick ut genom dörren till skjutsen som väntade utanför.
Det blev så himla tomt och jag riktigt kände hur sinnet svartnade.
Jag blev otroligt låg och orkeslös bara så där direkt.

Senare under kvällen chattade jag lite med Maxi.
Hon var sjuk, magsjuk eller något liknande.
Hoppas hon kurerar sig fort för hon har jobb på Söndag.
Vi pratade lite om min x-svåger som givetvis är/var hennes farbror.
Det är ett år sedan han dog nu.
Helt otroligt att det redan gått ett år.
Jag saknar honom fortfarande oerhört mycket.
När jag går omkring i byn kan jag inte låta bli att titta där han brukade sitta.
Som om jag väntar mig att se honom.
Maxi säger likadant.

Det blev en tidig kväll för mig.
Jag orkade inte vara vaken med mina tankar.
Jag tog mina tabletter och försvann in i dimman.

Nu väntar jag på att kaffet ska gå klart så jag får njuta av dagens första mugg.
Å sen får dagen bli som den blir!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Ja vintern kommer trots att man inte vill ha den...
    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Men fyyyyyyyyyyyyyyyy... Inte snööööööööö! Blärk! Hoppas verkligen attdagen idag varit lite ljusare Millan!

    Kramar

    SvaraRadera