måndag 3 november 2014

Ny vecka då...

Ja men se där, då har vi ny vecka igen!
Måndag!

Helgen är över och det är jag faktiskt glad över.
Helgen var jobbig för mig.
En riktig touch av dy och lera.

Nu har jag precis avslutat ett samtal med Älskade E.
Jag sitter i köket, nytvättad och med en kopp kaffe.
Insuper atmosfären av dagen.
Min fundering är att jag ska klä mig och cykla in till affären.





Behöver handla lite.
Nå funderingen går ut på om jag verkligen ska ta cykeln eller om jag ska gå.
Det är nämligen så att cykeln har låst sig på 4;ans växel och går så in i nordens trögt.
Det är ett riktigt styrkepass att ta sig fram på den.
Särskilt när det är svag uppförsbacke ända in till byn från mig.
Det tål att tänkas på en stund till.
Å det lär vara det enda vettiga jag tar mig för i dag.
Känner mig fortfarande orkeslös efter helgens djupdykning i det stora vemodet.

Just nu saknar jag mina ungdomar något oerhört.
Vill ha dom här hos mig.
Vill höra deras skratt och glädje.
Vill se clownerna apa sig.
Men det blir kanske det till helgen för Midi skrev i helgen att hon eventuellt kommer hem då.
Oh ja så mysigt det skulle vara.
Precis vad en öm moder behöver.
Så, jag håller tummarna hårt för att det ska bli av!

Nu ska jag snabbtänka hur jag tar mig till byn, klä mig och se till att det blir gjort.

Ha det bäst alla fina!




Kramen om!

1 kommentar:

  1. Här regnar det, så jag vet inte om det blir nån promenad med hunden....
    Ha en bra måndag!

    Kram

    SvaraRadera