tisdag 25 november 2014

Oj, oj så mycket det är ibland...

Vilka dagar den här veckan bjuder mig på, jag som knappt orkar kliva upp ur sängen.

I går så fick jag då akut läkartid på psyk.
Läkaren kändes bra, fick för mig att hen lyssnade till det jag sa och sen engagerade sig i mitt mående vilket resulterade i ännu en ny tablett som skall inmundigas kvällstid och så nytt för ångesten.
Sen får jag plussa på all medicin jag redan nu stoppar i mig, det blir ett gäng tabletter per dygn.
Nå jag får prova och se om jag mår bättre.
På Måndag har jag en telefontid med läkaren för att checka upp hur det går och då ska jag även få en bokad läkartid framgent.

I dag så var jag tvungen att bygga ihop en ansökan som skulle lämnas in.
Så jag fick ta itu med det och diverse telefonköer med var god dröj meddelanden.
Så blev jag då tvungen att klä mig för att ta mig in till byn.
Det fick bli med cykel men inte ens det orkade jag något vidare.
Gick långa sträckor med den och önskade att jag åkt buss i stället.
Väl i byn lämnade jag in min ansökan och så passade jag på att handla hem lite varor från ICA.

Nu är jag hemma i alla fall.
Mer än trött, mer än slut på.
Kaffet har snart gått klart och jag ska unna mig en limpmacka med ost.
Till middag blir det pannkaka med sylt och grädde.
Pannkakssmeten gonar till sig i kylen nu.

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Huga det är mörkt o grått här..
    Önskar dej en bra onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter ju som ett bra slut på dagen alla fall & gott lät det med limpmacka hoppas din onsdag blir lugn sen kramen

    Evas blogg

    SvaraRadera