onsdag 26 november 2014

Onsdag...



Bild lånad från nätet


Nej men se där, solen tittar fram i dag.
Det var veckor sen vi hade sol här.
Det har varit murrigt och grått och igenmurat for ever liksom.
Funderar på en liten promenad, kan ju behövas att lapa sol när den äntligen visar sig.
Å det blir en långsam promenad då jag har så ont i kroppen.
Man får vara försiktig och rädd om sig själv då man är skör.

Gårkvällen blev en lugn och behaglig historia.
Jag gräddade massvis med pannkakor.
Vi åt dem med sylt och grädde.
Mini lyste som en sol, han älskar pannkakor.
Och jag gjorde en deal med honom så jag skulle slippa laga mat idag.
Pannkakor i dag igen så lagar jag lasagne i morgon.
Å det köpte han utan att ens tänka.

Sen såg vi (som vi brukar) Svenska Hollywoodfruar tillsammans i min dubbelsäng.
Det är vårt Tisdagsnöje.
Både Mini och jag svettas och ojar oss över Gunilla, vi klarar knappt av att se scenerna med henne men ändå måste vi se..
Å så dukade jag upp ett härligt kvällsfika på bricka som vi åt i sängen.

Efter det så dukade jag undan och så förberedde jag mig för natten.
Men att somna är näst intill omöjligt just för tillfället.
Det tar alldeles för lång tid innan jag lyckas komma till ro.
Nu pratar jag morgonkanten alltså och gissa vad, inte orkar jag kliva upp särskilt tidigt då inte.
Skulle kunna sova hela dagarna men se det går ju inte.
Å jag har ju telefonen som ringer och väcker mig...

Nå det är som det är just för tillfället!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Solen visade sej här en liten stund igår med :) Men jag hade ett lindrigare migränanfall på eftermiddagen igår.Bättre idag..nu ska jag strax tvätta golvet o ta in mattorna.
    Ha en fin torsdag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Solen skymtar här också så visst blir det mysigt o man blir glad :) ja Gunilla är en mardröm men ändå vill man se henne ha ha hoppas du får en skön ledighet vännen ta hand om dig kram

    Evas blogg

    SvaraRadera