fredag 7 november 2014

Rent terapeutiskt...

Har jag gjort en massa saker i Millans kök denna vecka.
Jag har bakat.



Kanelbullar, vilket jag bakade tidigare i veckan.


I dag så bakade jag frukostfrallor med havregryn.
Bara för att jag hade jäst hemma, eller egentligen var det väl för att min ungdomar kommer hem och till stor del för att försöka döva ångesten som härjar i min kropp.
Att liksom få ut någon form av kreativitet av denna jävla ångest.

Jag har kokat rödbetor och lagt in, det blev två burkar.
Och i dag kokade jag lingonsylt.

Egentligen vill jag bara lägga mig i sängen och aldrig kliva upp mer.
Egentligen är det så illa.
Men jag försöker få till något vettigt i tillvaron trots mitt mående.

Jag försöker och försöker och försöker...
Jag är ganska så trött på att försöka, trött på att kämpa för varje andetag.

Men snart fylls min grotta med liv och då kan jag andas lite lättare, kanske t.o.m leva upp lite grand.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Hej Millan.
    Ge inte upp. Din blogg är viktig för många som kämpar. Du är viktig. Och fin.
    Du behövs. Härliga bullar och rödbetor.
    Ge inte upp.

    SvaraRadera
  2. Det lät inget vidare...att må så dåligt...och ha så mycket ångest. Det måste vara fruktansvärt att känna så. Tur att du har dina fina ungdomar som ser till att mamma får må bra när ni träffas:)) Kram

    SvaraRadera