tisdag 18 november 2014

Tisdagsblues...



Kroppen fullkomligt i olag...


Jag lever men känner mig faktiskt mer död än levande.
Mördardygnet tog udden av allt.
Jag stöp rakt ner i det svarta hålet.
Å försöker simma upp.

Denna natt gick bättre än den förra.
Men den var ändå inte lätt.
Sådan äcklig värk i hela kroppen och ryggen fastnade i ångestskiten.
Det blev lite sömn men inte så många timmar.

I dag är jag mer än mör.
Och låg.
Det är Tisdagsblues på gång.
Jag är så utmattad, känner mig som en urvriden trasa.
Totalt kraftlös.
Det känns som jag bilvit överkörd av en ångvält.

Ingen rehab för mig i dag.
Orkar, orkar, orkar inte.
Panikångest attacken tar ut sin rätt och ligger fortfarande kvar och lurar.
Jag överlevde, vilket man gör, även om man inte tror det när det väl händer.
Å jag fattade ju inte att det var panikångest, jag trodde det var en hjärtinfarkt.
På fullaste allvar.
Dessa senaste dygn är det vidrigaste jag varit med om på länge.

Det kommer att ta några dagar innan jag är mig själv igen.
Så det får ta den tid det tar...

Hoppas ni har en toppendag alla fina!

Kramen om!

5 kommentarer:

  1. åh din stackare där,lider med dig bra att du stannade hemma ..ta hand om dig o gör inget alls. Stor kram på dig

    Evas blogg

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du stannade hemma....nu ska du bara ta det lugnt
    En stor kram kommer här

    SvaraRadera
  3. Nej usch . Skrämmande och otäckt.
    Tänker på att du kanske borde kolla upp hos en läkare med hjärtat ändå...

    SvaraRadera
  4. Man orkar inte mer än kroppen orkar o vill. Själv sitter jag också däckad under filten i soffan idag. Kroppen
    min vill inte heller nåt idag. Ta hand om dej. Kram

    SvaraRadera
  5. Usch och usch... Det måste vara fruktansvärt svårt.. Jag skickar dig en massa cyberstyrka (även om jag vet att det inte hjälper på riktigt.. :( )

    Kram

    SvaraRadera