fredag 26 december 2014

Annandag Jul...

Här sitter jag i mitt kök.
Det är fortfarande lite småmörkt ute.
Midi har precis vaknat.
I dag åker hon hem.
Hon ska jobba senare i dag.

Så jag blir ensam här igen.
Dax för den veckan.

Nå inte har jag några planer för vad som ska hända.
Har inte ens planer för Nyår.
Blir förmodligen att jag sitter själv.
Och det går väl an det med!

Kaffet är som vanligt en fröjd att börja dagen med.
Ett litet guldkorn i en annars så svart värld.
Den första koppen är som alltid den bästa.

Senare i dag ska jag klä mig för en liten promenad.
Det har ju blivit löjligt kallt så jag har inte haft lust att bylsa på mig kläder och gå ut och frysa.




Förhoppningsvis blir det mildare igen.
Man kan inte annat göra än att hålla tummarna för det.

Nu ska jag umgås med Midi en stund innan hon går i väg till tåget!
Det kommer att bli tomt...

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. God morgon på dig ..jag sitter också med mitt kaffe o snart jobb inget alls känns bra med det men vad gör man? vill bara ligga o bli frisk.....ja här är det också vackert men kallt o visst är det skönt med en promenad hoppas du orkar det sen då ....ta hand om dig stor kram

    SvaraRadera
  2. Vet att det blir tomt när ens barn åker hem igen. Så blir det för oss i morgon. Sköt om dej. Kram

    SvaraRadera