fredag 5 december 2014

Äntligen Fredag...


Japp, nu är Fredagen här.
Jag staplade ur sängen i morse som en 102 årig dam.
Fasansfull värk i hela kroppen.
Värst är nacken och axlarna, sen kommer ryggen och sist fötterna.
Hur man nu kan ha så gruvligt ont i fötterna.
Det är ju inte så att jag sprungit en marathon på sistone.
Men jag bar två tunga kassar och en väska i går.
Å det räcker för att kroppen helt ska kapsejsa.
Å jo jag vet att jag borde skaffa mig en dramaten men det kommer jag ju aldrig ihåg.
Så då blir det såhär illa.




Nå när jag nu klev upp i ottan så tände jag ljuslyktorna på köksbordet, slog upp en mugg kaffe och sen satt jag bara och vilade i stunden.
Fotot jag la in är från en tidigare jul men tyckte att det passade in...det är ju snart jul!

I dag väntar jag hem Mini, Midi samt hennes pojkvän.
Det blir full rulle i helgen.
Å på Söndag så kommer Maxi hit för att äta middag.
Det ska bli så trevligt att ha alla mina ungdomar under mitt tak igen.

I går så förberedde jag dagens middag.
Jag hade tagit fram 2.5 kg karré som jag gjorde gryta på.
Jag smaksatte med färsk pepparrot, sambal oelek, pressad vitlök, salt och peppar.
Jag hade tur då det var karré med ben så dom kokade jag med i en liten tunn tygpåse så det skulle bli lätt att ta ur dem ur grytan.
Oj vilken underbar smak det blev.
Förutom kryddningen så fick skivade färska champinjoner gå med och i dag ska jag lägga i grönsaker.
Till det serverar jag ris och sallad.

Nu är det liksom bara att vänta på mina ungdomar.
Ska bli så mysigt!

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar: