fredag 12 december 2014

Äntligen Fredag...

...eller, nå alla dagar är väl ungefär likadana.
Den här Fredagen är tråkigare då Mini växlar boende.
Otroligt så fort en vecka går.

På agendan i dag står samtal på psyk.
Hoppas att människan är bra.
Det är ju ett år sedan jag hade samtalsterapi.
När jag behövde byta samtalspartner så straffade det sig så att jag inte fick någon alls.
Men nu är det då dax igen.

Helgen som står för dörren lär bli en soft historia.
Jag har alls inget inplanerat.
Förhoppningsvis blir det en massa sömn, om jag nu helt plötsligt skulle överge vakennätterna vill säga.
Jag ska nog föröka uppbringa så mycket kraft att jag klarar av att tvätta håret.
Behovet är stort nu.
Minns inte sist jag orkade tvätta håret.
Det kan vara en månad sen...
Konstigt så det kan bli när man mår dåligt.
Jag har en vän som inte orkade borsta tänderna under depressionen.
Det är jag glad för att jag klarar av.
Borstar tänderna fler gånger per dag än morgon och kväll så det hade varit superbesvärligt om jag inte orkade det.
Nåja det är som det är.





Ute är det grått, tidigare i dag så föll det snöblandat regn men nu är det uppehåll.
Det får gärna fortsätta vara det då jag ska gå till byn idag.
Inte så himla roligt att komma fram sjöblöt.

På tal om annat.
Min finaste Pappelino ringde i Måndags och var riktigt uppåt.
Han hade fått ett samtal från sjukhuset.
Det verkar inte vara cancer då "fläcken" på lungan minskat vilket dom såg under den sista typ av röntgen han gjorde förra veckan.
Nu ska dom avvakta i några månader och sen ånyo göra en röntgen för att se hur det ser ut.
Snacka om snabba vändningar.
Man går från djupaste förtvivlan till ren glädje.
Men jag känner mig ändå skeptisk.
Pappelino är fortfarande väldigt dålig, så ska inte träffa så många människor för infektionsrisken osv...
Tja vad ska man tro?

Nu ska jag koka lite mer kaffe, koffeinet kanske startar upp kroppen.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Men åh va skönt för pappalino o er förstås hoppas det inte blir mer heller. Trist att du inte får vara hemma o ledig i dag men hoppas helgen blir lugn o fin för dig stor kram

    SvaraRadera
  2. Vad skönt för pappelino!
    Update på bloggen :)
    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera