söndag 14 december 2014

Besvärlig natt...


Ja men då har jag tagit mig igenom en helvetesnatt igen då.
Nej ångesten släppte inte förrän tidigt i morse.
Ånyo en hjärtinfarktskänsla.
Inte bara det att mitt inre går i bitar, det gör ont rent fysisk oxå.
Jäkla skit att det ska vara såhär...




Å Tredje Advent är det idag.
Gissningsvis har stor del av Sveriges befolkning tänt det tredje adventsljuset som står på köksbordet.
Men det gör inte jag.
Av någon anledning så hade jag inte långa ljus till Första Advent och inte har jag kommit ihåg att köpa några heller så jag rationaliserade bort adventsstaken på köksbordet i år.
Det går det med.

Hur det blir med granen i år, ja om det tvistar dom lärda.
Vet inte om jag har ork och kraft för att hämta upp den och allt som hör till.
Det känns som att jag inte har energi till det.
Men jag får se nästa helg när Mini kommer till mig.
Vad han tycker är viktigt.
Så jag bidar tiden tills dess.

I går snöade det så det ligger ett tunt lager på marken.
Så lite vitt är det allt.
Mer snö än så här vill jag inte ha.
Jag kommer aldrig att komma sams med vinter, kyla och snö.
Jag kan redan nu hoppa fram till slutet av Mars.
Jisses så skönt det hade varit.
Men önskedrömmar går sällan i uppfyllelse så jag får drömma vidare.

Ha en skön Tredje Advent alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Önskade att jag kunde skicka över lite kraft till dej. Trots jag har lite själv ;-) Ibland måste man ta över för att få allt att fungera. Och det vet jag att du gör också. Sitter just i soffan med ömmande kropp av värk. Så jag skickar dej en styrkekram :)

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående kommetator - önskar jag kunde sända över lite extra kärlek och kraft! Och jag håller med dig om vinter och mörker.. Tvi, tvi...

    Ta hand om dig! Kramar

    SvaraRadera