tisdag 23 december 2014

Dan före dopparedagen...





Så här pråligt har inte jag det.
Ärligt så har jag inte ens gran i år.
Och inga tomtar.
Jag bara orkar inte med att ta fram alla kartonger från källaren.
Så i år nöjer vi oss med massor av ljuslyktor med levande ljus i.
Och ett annat år kanske jag satsar på en prålig Amerikansk gran...
Men inte i år!

Jag spelar i alla fall julmusik och så lagar jag middag.
Det går till viss del i ett juligt tecken.
I dag blir det kokt potatis, ägglåda,stekt prinskorv och spenatstuvning.
Det vore ägglådan och prinskorven som vart julig.
Gott är det i alla fall.

Tidigare i dag så tog jag mig i kragen och bussade in till byn såhär dan före julafton.
Jodå nog var det folk där alltid.
Har hämtat ut mina mediciner och handlade det sista.
Väl hemma så sjönk jag bara ihop på stolen i köket.
Sen har jag pratat med Älskade E nästan hela eftermiddagen.
Så det kan bli...

Har slagit in de få paket min börs tillät mig att köpa så det är klart.
Det blir jul oavsett man anstränger sig till fullo eller om man tar det light som jag i år.
Det blir jul i vilket fall!

Å jag är inte utarbetad pga julen.
Det känns himmelskt.

I kväll så får jag hem både Midi och Maxi förutom Mini som redan är här.
Det ska bli så in i nordens mysigt.
Å i morgon bitti är det jag som kliver upp och kokar julgröt till mina härliga ungdomar.
Å sen är det bara fortsatt mys tills vi blir hämtade av min finaste Pappelino för julaftonen ska firas hos honom.
Det blev inte så dumt ändå när allt föll på plats.

Ha en underbar kvällen före...alla fina!

Kramen om!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar