torsdag 18 december 2014

En gnutta glädje...

Upptäckte nyss att min sjukpenning börjar betalas ut redan denna månad.
Ni vet, vanligen när man blir sjukskriven så kan det ju ta någon månad eller två innan ärendet är behandlat och man börjar få ut sjukpenningen.
Men inte för mig denna gång, vilket är superskönt.
Tror nästan att det beror på att min nya handläggare satt med vid avstämningsmötet på af rörande avslutet av min arbetslivsintroduktion.
Det ser lite bättre ut i börsen pga detta.
Helt klart glädjande.

Gårdagen förflöt okey.
Jag gick iväg till affären för att köpa kaffe och lite annat som fattades här hemma.
Det var mycket frisk och kyligt ute.
Ca -5 grader.
Brrr...jo jag frös en del men det gick ändå bra och jag fick mig en nypa frisk luft under den 6 kilometer långa promenaden.
Det kan jag ju behöva.

I dag däremot ska jag hålla mig inomhus.
Det snöar ute.





Temperaturen ligger runt nollan.
Vi får tydligen en vit jul i år med.
Det som de allra flesta vill ha till jul.
Det är ju bara jag, fröken tvärtemot som vill annorlunda.
Nå jag har ingen riktigt bra kontakt med vädergudarna så det som sker, det sker!

Sömnen strular fortfarande.
Nope det fungerar inte alls.
I natt hade jag en påhälsning från andevärlden men jisses så skrämd jag blev.
Någon lutade sig över mig i sängen och jag blev så rädd att jag skrek rakt ut och flög upp ur sängen.
Kan tillägga att jag inte sov.
Har inga problem med sällskap ibland bara dom inte skrämmer mig.

I övrigt så händer det inte så mycket.
I morgon ska jag träffa min samtalskontakt på psyk.
Innan den tiden ska jag ner på byn och göra lite ärenden.
Efter samtalet blir det lite helghandling innan jag bussar mig hem.
Och väl hemma så har jag Mini hos mig igen.
Ska bli härligt!

Nu får ni ha det bäst alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Ville kika in och önska dig en fin jul Millan - och ett mycket bättre 2015!! Jag blev jätteglad när jag läste att du fått pengarna tidigare än beräknat - sådant är underbart!

    Ta hand om dig och må väl - så gott det går..

    Kramar

    SvaraRadera