lördag 27 december 2014

En vanlig Lördag...

Julhelgen är över och vips är vi mitt i en annan helg.
Det känns ganska så skönt att det är en helt vanlig Lördag!




Det har blivit ordentligt kallare ute så i dag går jag inte på någon promenad.
Det får räcka med gårdagens.
Jag byltade på mig en massa kläder och ändå så frös jag som en hun'.
Då är det inte roligt att vara ute och traska.
Nå jag har allt jag behöver här hemma så jag måste överhuvudtaget inte alls gå ut om jag inte bums vill, och det vill jag ju inte.

I går blev det en del telefonpratande.
Hittade mina telefonböcker som varit borta under en tid.
Jag hade ställt dom på ett superbra ställe.
I bokhyllan men ser ni det mindes jag naturligtvis inte så jag har sökt som ett tok och så gav jag upp.
Så på julaftonskvällen pratar jag med Fr K och så sätter jag mig upp i sängen och mina ögon föll in i bokhyllan och vad ser jag, jo mina telefonböcker.
Jag har en massa nummer som jag inte med lätthet kan hitta åt på annat sätt så, jo det kändes bra att ha dem åter.

Nåväl jag tittade i dem i går och så såg jag någon jag inte pratat med på länge.
Så jag ringde Herr A och han svarade och lät väldigt paff.
Vi umgicks en del tidigare år men det har liksom runnit ut i sanden för oss båda.
Vi sa Hej Då och vi kanske ska hitta på något framöver och så la jag på.

Vid detta laget kände jag mig mycket trött så jag la mig i sängen för en siesta.
Då får jag sms från Herr A.
Han undrade om jag ville se staden senare så kunde han hämta upp mig.
Jag svarade att det låter ju trevligt men jag måste sova nu.
Å somnade gjorde jag och sov gjorde jag...så hårt att jag knappt kunde vakna till på hela kvällen så det blev givetvis ingen stadstripp för mig...

Det var Annandag Jul det!

I dag har jag inget inplanerat.
Ska mossa in mig här hemma med min ångest som inte vill ge med sig.
Nå man får inte allt här i livet...

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Hoppas att din lördag blir bra ändå :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Va trist att det aldrig ger sig för dej....Ni kanske får göra om det, eftersom du somnade. Sömn behöver man i massor. Sköt om dej. Kram

    SvaraRadera
  3. Ville kika in till dig och se hut du har det.. Inte alls roligt med kylan och så ångesten så vackert ovanpå allt annat.. Usch! Men jag är glad att du hittade telefonböckerna - sådant kan göra en vanvettigt ledsen om man tappar bort..

    Hoppas du har en skön helg Millan! Kramar

    SvaraRadera
  4. kommer nog fler tillfälle för dig/er viktigast är att du mår bra vackert med snö önskar dig en sköns öndag kram

    SvaraRadera