söndag 21 december 2014

Fjärde Advent...




Se då är det fjärde advent idag.
Det fjärde ljuset brinner i staken.
Nu är det bara några få dagar kvar till jul.
Oj så de små barnen runt omkring i Sverige väntar och tycker att det är dööölängen innan tomten kommer.

Nu är mina egna inte så små så det är inte längre samma spänning.
I går så var Maxi och Mini i stan och köpte julklapparna så nu är dom klar.
När dom kom hem till mig så åt vi den goda middagen tillsammans.
Det är få rätter som slår en härlig Porterstek gjord på mitt vis.
Å så allt det goda till.
Jag gjorde potatisgratäng och hade skurit så mycket potatis och lök så det blev två formar som åkte in i ugnen.
Å sen steken blev färdig silade jag av skyn, lät koka ner den lite till och sen gjorde jag en supergod sås på den.
Å så kokade jag broccoli, blomkål och morötter till.
Magen stod nästan i fyra hörn när vi ätit klart.
Det var så himla gott!

Efter maten så fick jag en härlig kram och så traskade hon hemåt.
Själv la jag mig i sängen och kopplade av en gnutta och där blev jag kvar resten av kvällen.
Jag var så trött.
Å skam den som ger sig men i natt så har jag fått sova lite bättre.
Tror jag sov nästan 4 timmar.
Å det får jag känna mig nöjd över för tillfället.

Dagen bär inte med sig något speciellt.
Jag fortsätter att vila upp mig.
Jag har ingen som helst julstress i kroppen.
Jul blir det oavsett jag irrar på som en vildhöna eller inte.
I år har jag valt inte och det känns helt okej.

Ha en härlig Fjärde Advent alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Låter rätt skönt faktiskt, varför stressa inget blir bättre av det och söndag är en viol dag skal till mamma sen vila här också :) önskar dig en behaglig dag kramen

    SvaraRadera
  2. Hoppas att dagen blir bra

    Kramen om

    SvaraRadera
  3. God morgon kanske är du iväg eller annat men jag vill önska dig en skön dag kramen

    SvaraRadera