söndag 28 december 2014

Från det ena till det andra så borde det vara Söndag idag...

...jag kände mig mer än förvirrad när jag vaknade i morse och inte hade koll på vilken dag det är.
Nå jag fick successivt tänka genom dagarna för att komma fram till att det borde vara Söndag i dag.
Ja se där, ånyo ett helgslut.
Jag hade svårt att ta mig upp i morse inte bara för förvirringens skull utan för att jag hade svårt att komma till ro och somna i går/i natt vilket innebar att jag somnade alldeles för sent och ja då är det inte det enklaste man gör att försöka  ta sig ur den varma sängen.





Det är vitt och iskallt ute då termometern visar på -17 grader.
Men fy vale för den kylan.
Tur jag kan stanna inomhus och gona mig i värmen.

Dagen innebär givetvis inget särskilt.
Har liksom ingen som helst ork till att fundera över något att göra.
Jag vill hellre sitta här och inte göra något alls.
Å jag behöver egentligen inte ta mig för något heller, det är inte många "måsten" som ligger på mig just nu.
Fram emot Nyårsafton hoppas jag att jag lyckas ta mig i kragen och orkar med den dagen för jag ska förmodligen inte sitta ensam.
Så jag ser fram emot det.

I går hade jag ånyo några telefonsamtal som jag inte haft på lång tid.
Men så trevligt det är att prata med Fr A.
Hon får mig alltid att skratta hur eländigt allt egentligen är.
Vi pratade i 3 1/2 timme.
Bara det, hur fick vi till det?
Efter det samtalet var jag ganska så trött.
Men då var det redan kväll så det var dax att ta itu med kvällsbestyren.
Så gick den Lördagen...

Nu ska jag drick kaffe och äta frunch i sängen och förhoppningsvis hitta något sevärt på tv;n.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. wow såå kallt här ligger det runt 10 minus tror jag gillas inte alls..hoppas du är ledig i dag o kan njuta av hemmet stor kram

    SvaraRadera