onsdag 17 december 2014

Jag är lyckligt lottad...

...som har så fantastiskt underbara barn!

I går så ringde min fina Maxi och undrade om jag var hemma.
Jovars givetvis så är jag hemma.
Under eftermiddagen så ringde det på dörren och utanför stod hon, min härliga äldsta dotter.
Vi kramades och så gav hon mig en kasse med orden;

- Tänkte uppmuntra dig med lite gott!

Så började jag packa upp det som låg i kassen och jisses så mycket gott det var där.
Där låg en cola, brieost, saltiner, ostkrokar, en stor chokladkaka, fransk nougat och en förpackning franska våfflor.
Se jäntungen hade lagt huvudet i kors och tänkt efter allt som jag verkligen tycker om och så handlat hem det åt mig.

Visst var det rart?
Omtänksamt, absolut.
Hon vet att jag inte mår något vidare i dagsläget.
Hon lyckades överraska mig fullkomligt.

Sen kokade jag kaffe och så satt vi och pratade i timmar.
Om allt mellan himmel och jord.
Och lite skojsigt blev det givetvis då min fina Maxi är en riktig teaterapa.





Hon gjorde verkligen så att min dag fick en gyllene kant.
När hon gick så kramade vi om varandra riktigt hårt och så traskade hon ut i mörkret.
Till hennes födelsedag i slutet av månaden så lovade jag att baka lite åt henne.
Så hon har att bjuda på när hon nu för första gången håller födelsedag på egen hand i sin lägenhet.
Det är det minsta jag kan göra med tanke på att min börs är väldigt mager.

Det som var kvar av kvällen löpte i lugnets tecken.
Jag kände mig riktigt trött när jag tagit mina kvällstabletter och bäddat ner mig för natten.
Men, nej inte somnade jag inte.
Har legat vaken hela natten igen, somnade runt 06 och sov ca 2 timmar.
That's it liksom.
Nå man får tydligen inte allt i livet och jag är ju på något vis van med att min sömn krånglar men nog attans är det skönare att vara inne i ett sov-skov än detta.

Någon kommenterar och även i tidigare kommentarer att dom har mobilen på ljudlöst eller stänger av den till natten.
Jag gör ju inte det för jag är livrädd att missa ett viktigt samtal om det ex händer någon av barnen något eller min finaste Pappelino som varit så dålig under lång tid nu.
Därför klarar jag inte av att stänga mobilen när jag ska sova.
Tänkte bara tydliggöra varför...

Nå i dag är en ny dag.
Jag sitter i mitt kök och smuttar på kaffe i min alldeles egna dimmiga värld.
Det verkar som allt är som det ska vara.

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!

5 kommentarer:

  1. Kul med dotterbesök !
    Hörde av vår C idag, hon har hemlängtan. Nåja hon kommer på söndag :)
    Förstår om du har på ljudet på mobilen under natten.
    Försök att ha en så bra dag du kan
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej tjejen.
    Vilken fin och snäll dotter du har.
    Jag har full förståelse för att du har mobilen på. Det har jag med ifall det skulle hända någon något.
    En riktigt God Jul önskar jag dig vännen.
    Kramar i miljoner / Jane

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken fin dotter du har!! Men det visste jag ju i och för sig... Men jag förstår att du blev glad! Hoppas denna vecka blir bättre nu. Att du får sova och att du få må bättre! Skickar kramar

    SvaraRadera
  4. Åhh så gullig dotter du har. Lik dej verkar hon vara också:)...till utseendet också:). Visst är det härligt när ungdomarna tänker på oss föräldrar. Hoppas innerligt att du snart får tillbaka sömnen. Förstår inte att dom inte kan hjälpa dig med detta sömnproblem. Det är inte mänsligt att ha det så här. Kram

    SvaraRadera
  5. Åh va det låter mysigt och såå omtänksamt gjort härligt att läsa, ja jag förstår dig ang mobilen min är av annars kan jag inte sova, men mina barn har en respektive samt deras pappa bor i närheten jag måste sova för att orka.....ta hand om dig o ha det gott stor kram

    SvaraRadera