onsdag 3 december 2014

Lite advent blev det allt...




Se där, jag fick till det en aning i går.
Lite advent blev det allt i mina fönster.
Men gardiner har jag inte bytt, tror jag inte gör det heller.
Någon form av jul lär det bli i vilket fall oavsett vilka gardiner som hänger uppe i mina fönster.
Kan inte minnas sist jag orkade med att byta alla gardiner till jul.
Gissningsvis är det en mängd år sedan nu.

Gårdagen var annars lugn.
Jag pratade en del i telefonen med Älskade E.
Jag gick ut på en liten promenad.
Jag åt mat i sängen.
Senare på kvällen pratade jag med finaste Midi.

Å så kom det stora försöket att sova då.
Nej det går inge vidare bra just för tillfället.
Ligger vaken fram till morgonkanten innan jag somnar.
Trots mina sömntabletter.
Nå jag är tydligen antingen eller.
Ena stunden håller jag på att sova ihjäl mig för att nästa stund knappast sova alls.
Tänk om det fanns en gyllene medelväg med mer lagom sovinsats.

Dagens väder här hos mig.
Det har snöat pyttelite i natt.
Ingen sol, bara igenmurat.
Så är det!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!


1 kommentar:

  1. Här ser nog dagen ut som att bli ganska lugn..har gjort allt jag tänkt :)
    Ska ju hämta ungdomarna sen vid halv 4 o hoppas på att C5:n är klar då !
    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera