lördag 13 december 2014

Lucia...

...ska det visst vara i dag!
Men har man inga barn/ungdomar hemmavid så blir det inget firande.
Har varken lussebulle eller pepparkakor hemma.
Inte heller glögg.
Nå jag överlever det med.
Å nej det är inte synd om mig, jag har firat Lucia med mina barn många, många gånger!

Ett gammalt foto när mina tjejer var liten och ack så söta.


Gårdagens introsamtal på psyk fick mig att uppbringa alla krafter jag inte har.
Har känt mig som en död sill sen jag kom hem i går.
Och gör det fortfarande.

Natten har varit lite bättre vilket är skönt.
Vaknade tidigt i morse, gick upp en stund men kroppen kändes sovandes så jag la mig igen och somnade om.

Nu har jag precis kokat mitt kaffe så jag ska avnjuta dagens första mugg.
Det om något är en liten glädje i annars gråa dagar.

Dagen för inte med sig något särskilt.
Jag behöver vila, bara ta det lugnt.
Så det gör jag...


Jag och flickorna på adventsfika hos tomtemor.
 Året kan vara 96.

Nu är det kaffe som gäller, sen ska jag bädda min säng och sen ska jag inte göra ett vettigt handtag alls.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Har ju varit med ungdomarna en sväng till stan, sen vila o så ut o gå med Blondi...hittade en finfin gran som dom får hämta !
    Usch nu går jag nästan o haltar, har såå sjuk höft :(
    Blir vila framför tv:n ikväll tror jag...efter duschen
    Hoppas att du haft en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Har läst ifatt i din blogg och jag beklagar att du är så otroligt jättetrött... Förstår att det måste vara som att röra sig i tuggummi!! Men jag blev glad för att du skrev att din fina pappa fått ett bra besked - även om han fortfarande är dålig.. Och jag blev också glad för att du fått en duktig terapeut! Hoppas det håller i sig, även om jag vet att samtalen kan bli uttröttande!

    Hoppas du verkligen får vilat nu! Kramar

    SvaraRadera