måndag 22 december 2014

Milda makaroner...

Har ånyo haft en helvetesnatt.
Panikångestattack gånger biljarder.
Den här typen av ångest är verkligen inte rolig att ha med att göra.
Inte bara det att hela ens inre går i miljarder  bitar det manifesterar sig rent fysiskt oxå.
Nu har jag "Hjärtinfarkt-känningen igen".
Å den är inte trevlig att ha med att göra.
Jag kände i går att det var på gång så jag försökte med de mediciner jag fått utskrivet men pyttsan inte hjälper väl dom mesarna.
Så hela natten har varit ett enda stort helvitte på ren Svenska.
Å det har inte släppt än.
Jag vet en medicin som skulle hjälpa när det blir såhär illa men den vill ingen läkare skriva ut.

Nu sitter jag och väntar på att psyket ska ringa.
Behöver få en läkartid.
Har väntat i flera veckor men ingen kallelse har trillat ner i brevlådan.
Inte har hen haft den telefonuppföljning som bestämdes sist jag träffade hen heller.
Tänk att man alltid måste ha koll och ordna allting själv.
Nå nu har dom ringt och jag har telefontid i em med läkaren.
Då får jag ta upp allt som gnager inom mig.



Ute snöar det.
Det blir mer än en vit jul i år.
Jag tycker att det räcker nu.
Känner mig helnöjd med det som täcker marken och träden och husen.
Men....som om jag skulle kunna bestämma något sådant, skulle inte tro det!

Dagen är tänkt att bli lugn.
Efter den här satansnatten så orkar jag ingenting.
Det brukar ta sina dagar innan jag är på benen igen.
Så i dag blir det att inte göra något alls.
I morgon däremot är jag tvungen att ta mig in till byn.
Det är några saker jag måste fixa innan julafton.
Sen på kvällen så får jag hem både Maxi och Midi så vi blir samlad allihopa.
Det ska bli mysigt.



Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Blir nog en lugn kväll här...just nu jobbigt värre...

    SvaraRadera
  2. Visst är det eländigt att dom aldrig kan följa upp..så man får komma på återbesök. Det är så eländigt. Du sover inte..klart din kropp ropar på hjälp. Hoppas innerligt att du får den hjälp du så innerligt behöver. Bamsekramen från mej

    SvaraRadera