torsdag 4 december 2014

Nä men inte helt rätt blev det...





ja men jag hade ju läkartid i dag kl 9.30 på psyk.
Jag hade tittat på kallelsen flertalet gånger och jo jag skulle upp dit.
När jag då kom upp dit så visade det sig att det var en telefon-läkar-tid.
Tja vad ska man säg', inget som stod skrivet på kallelsen.
Jag behövde inte betala för mötet.
Mötet som tog en cirkus 5-6 minuter.
Jag blir sjukskriven året ut.
Jag har en samtalspartner som väntar och som jag ska träffa någonstans mitt i December månad.
Å jag fick ännu en ny medicin jag ska äta.

Ånyo en ny medicin, men inget gammal plockas bort.
Hur många olika mediciner äter jag nu månntro?
8 stycken olika tabletter slinker ner varje dag med olika doser givetvis.
2 av de ångestdämpande har jag dissat och vägrar äta.
Nå jag har inte upplevt än att någon av tabletterna minskar min ångest men det finns väl en hel hop medicin att prova framgent.
Det enda jag vet är att min kropp inte mår så bra av alla dessa mediciner.
Jag funkar liksom inte.
Magen är helt väck, tarmarna fungerar inte som dom ska.
Jag är konstant förstoppad och har det jättebesvärligt ur den synpunkten.
Sen kan man ju undra hur levern härdar ut med all denna medicin?
Jag vet inte...för jag är ingen läkare.

När jag kom hem idag så rev jag ut Midis sängkläder.
Tvättade dom och har hängt dom.
Nu går en annan maskin som snart ska hängas.
Det innebär att det inte orkas med en hårtvätt, får ta det i morgon.
Men toaletten kommer jag inte undan.
Har sprejat in hela i såpvatten så strax får jag ta hand om det.

Å sen blir det lugna gatan.
Är redan nu för trött.

Ha en lugn kväll alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en mysig o lugn kväll!
    Det önskar jag dej <3
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja snart är allt via telefon inte klokt ..men skönt att du kan vara hemma nu i lugn o ro då trist med pillerna men hoppas dagen blir bra för dig kramen

    SvaraRadera