lördag 20 december 2014

Nog är det vitt ute...




Sitter som vanligt vid köksbordet.
När jag tittar ut genom fönstret gör det nästan ont i ögonen.
Det är gnistrande vitt ute.
Sådär vitt som inte riktigt känns på riktig.
Så det blir en vit jul här trots allt.
Å jag måste väl erkänna att det är vackert.

Sömnen i natt, nej det blev inte så bra.
Jag somnade vid morgonkanten och sov några timmar.
Det känns som drömmarna varit kaotiska.
Jag kommer inte i håg men jag känner av känslan.
Inte riktigt mardröm men nära inpå.
Ja med tanke på samtalet i går hos kuratorn så är det inte så konstigt att drömmarna visar oro.

Mini har åkt in till byn för att träffa sin syster och så ska det inhandlas julklappar.
Vet inte riktigt när han kommer hem.
Jag gillar verkligen att ha honom här hos mig.
Luften blir lättare att andas.
Jag skärper till mig en smula så allt blir lite lättare även om maskineriet inte fungerar helt välsmort.

Dagens middag, ja det blir då Porterstek.
Här ska mysas fullt ut med Mini.
Jag ser fram emot middagen ikväll.

Har ganska så nyligt pratat med Älskade E.
Hon och familjen sitter på buss till Stockholm.
Det ska båtkryssas ett dygn.
Å dom ska äta julbord ombord.
Hoppas att resan blir lugn så det inte stormar eller nåt.

Nej nu ska jag fylla på koffeinet lite.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Hoppas dagen blir bra trots allt ! Här har det snöat hela dagen....nu uppehåll....vitt, vitt är det därute...
    Kram

    SvaraRadera