måndag 15 december 2014

Nog märks det att det är Måndag...



Det var helt klart tvärstopp i morse.



Nähä, jag fixade inte att kliva ur sängen i hyfsad tid.
Det bara gick inte.
Tror att min kropp och sinne helst av allt vill ligga bort denna dag.
Har totalt noll ork.
Det finns ingen som helst energi att uppbringa inom mig.
Snacka om totalhaveri.

Det är på något vis tur att inte Mini är hos mig.
Det hade inte varit roligt för honom att se sin mamma i det skick jag är i nu.
Men å andra sidan hade jag skärpt till mig ordentligt om han varit här så han skulle slippa se mig så nerkörd.

Man kan alltid se två sidor av saken.

Jag kan väl säga att jag helt misslyckades med mina små mål jag hade satt upp för helgen.
Som att tvätta mitt hår.
Nej någon energi för det gick inte att uppbåda.
Så nu sitter jag här, sliten efter helgens kraftfulla panikångestattacker och ser rent för djävlig ut.
Bra tur att ingen behöver se mig...dom hade hoppat högt av skrämsel.

I går eftermiddag ringde det på min dörr och då kan jag lova att jag hoppade högt av skrämsel.
Det är ju inte alltför ofta det händer att någon ringer på min dörr under en helg.
Nå jag tvingade mig att öppna med bävan inom mig men det var inte farligt.
Det var min yngre bror som kom med två paket nybakat tunnbröd.
Han och granntanten hade varit och bakat.
Han fick ta över då finaste Pappelino inte orkade.
Så nu har jag härligt tunnbröd hemma.
Blev tvungen att smaka på direkten och det var ljuvligt gott.

Veckan bär inte med sig så många åtaganden.
På Fredag ska jag träffa samtalskontakten på psyk igen.
När jag ändå är inne i byn så får jag passa på att helghandla lite.
Men fram tills dess så får jag det lugnt, så vitt jag vet idag i alla fall.

Ha en skön början på veckan alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att det är hemskt att du känner så, och att det ringer på dörren ja det händer inte här heller så när det väl gör det blir man nästan stilla stående ...skickar över en styrke kram

    SvaraRadera
  2. God morgon på dig ...hoppas din dag har börjat bra och att du snart får ledighet kramen

    SvaraRadera