måndag 29 december 2014

Ny Måndag...

Wow, den sista Måndagen för det här året ska snart passera revy.
Så tråkigt att de här sista dagarna på det här året ska vara så svinigt kalla.
Temperaturen har sjunkit till -20 grader.



Alltså det är rent förskräckligt.
Hur ska jag kunna ta mig ut och inte frysa ihjäl.
Jag har ju definitivt något vajsing i min kropp, den reglerar inte kroppstempen särskilt bra.
Tycker att det blev såhär när jag började äta alla tabletter.
Så det spelar ingen roll hur mycket jag klär mig, jag håller rent ut sagt på att frysa ihjäl utomhus.
Jag borde åka in till byn i dag men jag kan spara det till i morgon.
Maxi fyller 22 i morgon så jag behöver köpa en present och sen handla lite inför Nyårsfirandet.
Nå jag får se hur det blir...

Natten har varit lite sisådär.
Inte många timmars sömn på raken.
Mer slummer så att jag hör allt som händer på vägen utanför.
Och den lilla sömn jag fick så vaknade jag upp helt kallsvettig och livrädd.
En Mardröm, men jag minns inte vad som skrämde mig så.
Kanske lika så bra det.

Nu är det kaffe som gäller och så ska jag ringa Älskade E för dagens samtal.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Usch vad kallt ni har!
    Ha en bra dag i kylan!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Året här har gått så fort...o kallt har vi. I morse testade jag och gick en liten promenad...i -25 grader ...lite för kallt..så det blev en kortis. Hoppas dagen varit bra för dej. Kram

    SvaraRadera