lördag 20 december 2014

Om den stora konsten att inte sova...

Ja den kan jag framlänges och baklänges.
Det där att inte sova.
Just för tillfället har jag gett upp, jag orkar inte ens bry mig om att jag inte sover.
Jag kanske borde bry mig men jag vet att jag kan inte trolla med knäna.
Är det såhär illa så fortsätter det i samma töcken....tills jag stupar!

Jag trodde verkligen att jag skulle somna tidigt ikväll men runt 20 så ringde fina fr K och det är ganska så länge sedan vi pratade sist.
I början av samtalet kände jag att nope jag orkar inte, jag ger upp men av någon anledning så klarade jag inte av det, att ge upp alltså, så jag fortsatte prata.
Å det blev 2 timmar och 45 minuter.
Oops!, I did it again....moahaha.

Å nu sitter jag här i mitt kök med ljus tända på köksbordet, lite julmusik i högtalarna.
Jag är trött, men som det känns...övertrött så det blir ingen sömn nu heller.
Försökte ringa godingen som ringde mig i natt men han är för smart för att svara, mycket smartare än jag.
Jag gillar människor som ser till att inte bli störd om kvällar och nätter när dom vill sova.

Själv har jag svårare med sånt då jag bär på en rädsla att om jag skulle stänga av mobil och telefon så skulle det säkert hända mina barn eller min finaste Pappelino något hemskt.
Jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv om jag skulle missa ett sådant samtal så jag låter alltid mina telefoner stå på och jag blir ofta störd, helt i onödan.
Vad kan man göra när man som jag (och säkert alla andra) älskar till vanvett.
Nej man kan inte göra på så många olika sätt.

Nu ska jag trots hela situationen försöka ge mig på att sova.
Jag väntar inget särskilt bra resultat men jag ska försöka.
Det får bli som det vill.
Jag behöver inte göra så otroligt mycket mer i morgon än laga middag.

Å till middag ska jag göra Porterstek med Potatisgratäng, Sås och förmodligen Varma g Grönsaker och gelé.

Porterstek med Hasselbackspotatis. Idag ska jag göra potatisgratäng till.


Men det är morgondagens göranden...

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Vill bara tipsa dej: Har du fått prova akupunktur för sömnen...eller gå hos någon...som jag gjorde, (när jag hade sömnstörningar en lång tid)...som lugnt bara "vaggade" kroppen...så musklerna fick slappna av. Ett tips bara. Kram till dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej Dessan jag har inte provat akupunktur.

      Radera
  2. God morgon din stackare där, jag sover som en stock övertrött från jobbet men ville sova längre men inte det nä vakant efter 7-8 timmar ser super gott ut kramen

    Evas blogg

    SvaraRadera