tisdag 16 december 2014

Puh...

Sitter i mitt kök, ganska så trött.
Har varit vaken hela natten och precis när jag höll på att somna vid 06.30 får jag ett sms av min finaste Pappelino.
Det störde insomnandet.
Vid nästa lite komaliknande dvala så får jag ytterligare ett sms av Älskade E.
Då gav jag upp.
Gissningsvis kommer jag att vara mer död än levande i dag.
Noll sömn är inte så himla trivsamt.
Hela golvet gungar och jag känner mig svimfärdig.
Å nej inte blir jag sån här av en endaste natt utan sömn men när nu sömnen krånglat under så många veckor igen, ja då blir det så här..

Jag tror att det är Tisdag i dag.
Hjärnan hänger inte riktigt med.
Det är trögflytande kola där uppe i knoppen.




När jag tittar ut så ligger det ånyo ett tunt lager snö på backen.
I går regnade det minsann så det lilla lagret som låg då försvann givetvis.
Jag funderar på om jag ska klä mig för en liten promenad.
Har inte varit utanför dörren sen i Fredags så jag borde kanske det.
Jag tror inte att det är särskilt kallt.
Nå jag får se hur det blir med det.

I går kväll ringde Maxi och var alldeles till sig.
Men det löste sig då den ömma modern förklarade för henne.
Det hela berodde på att hon tänkt fel rörande brutto och netto.
Kan inte låta bli att le när lättnaden gick genom henne.
Sen fortsatte vi prata en lång stund.
Det var riktigt härligt.

Annars så är jag en inbiten eremit just nu.
Har knappt ork att prata med någon alls, än mindre träffa någon.
Jag är inte social den saken är sann.
Det är väl säkert inte så jättebra men jag kan inte göra på något annat sätt då all social form tär livet ur mig nu.
Man säger att ensam är stark men det vet i bövels.
Ensam orkar inte allt klingar bättre.

Hoppas ni har en bra dag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Vet inte om du gillar det...men jag tycker väldigt synd om dej som har så problem med sömnen. Stackars stackars dej. Skickar en stor Kram till dej

    SvaraRadera
  2. Precis därför har jag alltid min mobil av när jag sover och då kan jag slappna av inte annars :) hoppas du får en ok dag ändå stor kram

    SvaraRadera